شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در بحث تولید فیلم و بسته های فرهنگی، در سه حوزه مهم وظایفی دارد که شامل حوزه دفاع مقدس، حوزه فرهنگ و حوزه معرفی تبریز به عنوان یک شهر گردشگرپذیر است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از مراحل تصویربرداری فیلم داستانی “باغ بهشت” که با موضوع شهدای مدافع حرم در تبریز در حال تولید است، اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس، استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز مهد سرداران و عاشقان نظام و انقلاب بوده و است و ما چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال های اخیر به عنوان مدافعان حرم، شهیدان زیادی را نثار نظام و وطن خود کرده ایم. عزیزانی که در این مکتب بزرگ شده و تربیت یافته اند.

وی ادامه داد: اینکه ما شهدای شهر خود را هم برای داخل کشور و هم برای خارج از مرزهای ایران معرفی کنیم، امری مهم است و ما باید در قالب فیلم ها نشان دهیم که در این خاک سرداران زیادی از جمله عباس میرزا، ستارخان، شهید مهدی باکری، شهید علی تجلایی و خیلی از شهدای دیگر به عرصه آمده اند که هر کدام برای سرزمین ما افتخار هستند.

ایرج شهین باهر عنوان کرد: شهرداری تبریز در قبال موضوعات فرهنگی وظایفی دارد و ما باید به داشته های فرهنگی توجه کرده و برای احیا و ارائه آن هزینه کنیم.

شهردار تبریز در ادامه به معرفی شهر تبریز و جاذبه های گردشگری این شهر در قالب فیلم و رسانه تاکید کرد و گفت: ما ادعا داریم که تبریز شهر گردشگری است و از این رو نیاز است تا جاذبه های شهرمان را از طریق رسانه ها معرفی کنیم. در این خصوص فیلم به عنوان یک رسانه فضای مطلوبی را برای معرفی و به تصویر کشاندن تبریز و جاذبه های گردشگری این شهر به گردشگران داخلی و خارجی در اختیار دارد و ما باید از این فضا استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا نیاز است تا فیلم سازان بخصوص فیلم سازان بومی که تبریز را خوب می شناسند و می دانند کجا را باید معرفی کنند، زیبایی ها و آداب و سنن و فرهنگ شهرمان را به هموطنان و خارجی ها به تصویر بکشند.

ایرج شهین باهر یادآور شد: ما در قبال استعدادها و سرمایه های حوزه فیلم و هنر تبریز وظایفی داریم و باید به آنها کمک کنیم تا در این حوزه پیشرفت کنند و شهرمان را سربلند کنند.

گفتنی است فیلم داستانی باغ بهشت به کارگردانی حسن نجفی مراحل تصویربرداری و تولید خود را در تبریز سپری می کند.