شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: پروژه سامان‌دهی بازارچه قدیمی گجیل، در بخش تملک، هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان داشته است و این هزینه چشمگیر در شرایط اقتصادی امروز، از عزم و اراده ویژه منطقه برای ارتقای نمودهای اجتماعی حکایت دارد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۴ تبریز، اکبر امجدی، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی امروز و تنگناهای مالی مدیریت شهری، برای همه روشن است و نیازی به بازگو کردن ندارد اما با این حال در این شرایط خاص اقتصادی، شهرداری منطقه ۴ هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان را به یکی از بافت‌های قدیمی و پرتراکم شهر صرف کرده و در همین راستا ۲۳ باب واحد تجاری را تملک و آماده انتقال دستفروشان باغ گلستان کرده است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر تملک، عملیات عمرانی، فضاسازی و آسفالت‌ریزی در وسعتی بالغ بر یک هزار متر مربع از ضلع جنوبی گجیل نیز توسط منطقه ۴ صورت گرفته ‌است.
امجدی عنوان کرد: باغ گلستان اگرچه در محدوده خدمات منطقه ۴ نیست، اما سعی کردیم تعاملی کارساز با مجموعه‌های مرتبط داشته باشیم و از فرصت ایجاد شده در گجیل، برای کاستن از مشکلات باغ گلستان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه دستفروشان باغ گلستان، طی ضوابط قانونی و مراحل مشخصی به بازارچه جدید گجیل انتقال می‌یابند، افزود: این روند قانونی، قطعاً به ثبات کسب ‌و کار، رونق داد و ستد و اصلاح وضعیت بازارچه منجر می شود.

شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: عملیات سامان‌دهی در ضلع جنوبی گجیل، به پایان رسیده و با سپری‌شدن مراحل قانونی، طرح انتقال دستفروشان باغ گلستان به این محل طی هفته آتی آغاز می‌شود.