اگر پیش از این عمل جراحی بینی در صدر عمل‌های جراحی قرار داشت، باید گفت با تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان این روزها تب زیبایی روی زیباترین معلولیت جهان متمرکز شده است. به گزارش شرح آنلاین ،این روزها عمل جراحی زیبایی بینی مثل گذشته طرف‌دار ندارد، عمل جراحی بینی از تب و تاب افتاده است، […]

اگر پیش از این عمل جراحی بینی در صدر عمل‌های جراحی قرار داشت، باید گفت با تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان این روزها تب زیبایی روی زیباترین معلولیت جهان متمرکز شده است.
به گزارش شرح آنلاین ،این روزها عمل جراحی زیبایی بینی مثل گذشته طرف‌دار ندارد، عمل جراحی بینی از تب و تاب افتاده است، روزهایی که عمل جراحی بینی چنان با سرعت و شتاب در بین نوجوانان، جوانان و حتی افراد میانسال رواج یافته بود، شاید کسی فکر نمی‌کرد روزی روند این شتاب یافتگی کند شود.
باید گفت اخیراً ذائقه جوانان عوض شده است و جراحی‌های زیبایی دیگر جراحی بینی را به حاشیه رانده است. شاید بهتراست بگوییم آن قدر تنوع جراحی زیبایی زیاد شده است که شاید جراحی بینی دیگر به چشم نمی‌آید.
پیش از این افراد بر اثر چشم و هم چشمی با همدیگر، مدگرایی، ظاهرگرایی و موردپسند و پذیرش بودن در جمع خانوادگی، دوستان، فامیل و هم‌گروه‌های اجتماعی به عمل جراحی زیبایی روی می‌آورند.
اما اکنون با تعدد و تکثر عمل‌های جراحی زیبایی مواجه هستیم که به گفته متخصصان امر زیبایی جراحی فک و صورت، جراحی لیفت، لیبوساکشن، تزریق انواع ژل‌های گونه، میان ابروها، ژل چانه و لب در صدر پرشمارترین و پرطرف‌دارترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود.
حالا علاوه بر همه این عمل‌های جراحی، یک نوع عمل جراحی زیبایی نیز این روزها طرف‌داران زیادی برای خود پیدا کرده است و این نوع عمل جراحی زیبایی عمل «چال‌گونه» است و برخی فکر می‌کنند اگر در موقع خندیدن روی گونه‌هایشان چال بیفتد، زیباتر به نظر رسیده و مورد توجه و پذیرش دیگران قرار می‌گیرند.
برخی از افراد به صورت مادرزادی با زیباترین معلولیت جهان یعنی« چال‌گونه» به دنیا می‌آیند و موقع خندیدن گونه‌هایشان فرورفتگی پیدا می‌کند.
حالا این زیباترین معلولیت جهان به ابزاری برای چشم و هم چشمی، مدگرایی، زیباگرایی،ظاهرپسند شدن و مورد توجه و پذیرش اجتماعی قرار گرفتن تبدیل شده است و بسیاری از جوانان را می‌توان دید که روی گونه‌هایشان عمل جراحی «چال‌گونه» انجام داده و حتی علاوه بر آن نگینی نیز بر روی آن می‌نشانند.
اگر پیش از این عمل جراحی بینی در صدر عمل‌های جراحی قرار داشت، باید گفت با تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان این روزها تب زیبایی روی زیباترین معلولیت جهان متمرکز شده است.
بعد از کاشت نگین روی دندان، بینی و روی نرمه‌گوش و محل انداختن گوشواره دختران حالا نوبت به کاشت نگین در انتهای ابرو و روی «چال‌گونه» است.
معلوم نیست جامعه ایرانی با این وضعیت فرهنگی به کجا می‌رود و چگونه می‌خواهد پایه‌های فرهنگ زیبایی خود را از این همه خودباختگی فرهنگی نجات دهد.
افراد همه روزه با خود می‌اندیشند که چگونه می‌توانند بینی خود را سربالا کرده، چشم‌ها و ابروهایشان را کشیده‌تر جلوه داده، گونه‌هایشان را برجسته کرده و موقع خندیدن با «چال‌گونه» زیباتر به نظر برسند.
بنابراین در هرگوشه شهر که قدم می‌زنید، دختران و پسران با این ویژگی‌ها توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند.هر چند برخی از این افراد با این نوع از عمل جراحی چهره واقعی خود را از دست داده و زیبایی طبیعی خود را دست‌خوش تغییرات کرده‌اند.
باید گفت تب زیبایی آن چنان به صورت افراط‌گرایانه تبدیل شده است که حتی افراد با چهره‌های قابل قبول و طبیعی نیز به فکر تغییر چهره خود هستند.
در مطب یکی از متخصصان پوست،مو و زیبایی با جوانانی همراه و هم صحبت شدم که برای انجام عمل جراحی کاشت نگین، و «چال‌گونه» به این مطب مراجعه کرده‌اند و البته هرچند آنها به سختی و با اکراه در مورد کارها و تصمیمی که گرفته‌اند، صحبت می‌کردند ولی باید گفت در بین آنها جوانان کم سن و سالی نیز بودند که خیلی پرهیجان و پرانرژی از تصمیمی که می‌خواستند آن را عملی کنند، حرف می‌زدند.
رعنا نوجوان ۱۷ساله‌ای است که برای ویزیت و عمل جراحی «چال‌گونه» به مطب پزشکی آمده و شلوغی این مرکز پزشکی حوصله او را سر برده و بی‌طاقت کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر از یک ساعت است که در نوبت ویزیت منتظر مانده، می‌گوید:این اولین بار است که با پنج نفر از دوستانم تصمیم گرفته‌ایم عمل «چال‌گونه» انجام دهیم چون با داشتن «چال‌گونه» چهره زیباتری پیدا می‌کنیم.
وی افزود: من و دوستانم گروهی تصمیم می‌گیریم و با همدیگر انجام می‌دهیم.
از او در مورد هزینه عمل جراحی «چال‌گونه» می‌پرسم و او از هزینه آن اظهار بی‌اطلاعی کرده و ادامه می‌دهد: در مورد هزینه هیچ اطلاعی نداشته و صحبتی نمی‌کنم و تمام هزینه‌های آن را مادرم می‌پردازد.
سعیده خانم نیز دختر جوانی است که از روی مشخصات ظاهر می‌توان او را دختری ۲۵ تا ۲۸ ساله در نظر گرفت. وی نیز برای عمل جراحی «چال‌گونه» آمده است.
وی با اشاره به مطلبی که در مورد عمل جراحی «چال‌گونه» در تلگرام خوانده است، می‌گوید: از «چال‌گونه» به عنوان زیباترین معلولیت جسمی  جهان  یاد می‌شود و طبق متنی که من در تلگرام خواندم «چال‌گونه» نشانه بخت و طالع بلند فرد است.
سعیده ادامه داد: حتی کسانی که به طور مادرزادی «چال‌گونه» ندارند به راحتی می‌توانند به شیوه مصنوعی یعنی عمل لیزری خود را صاحب زیبایی «چال‌گونه» کنند.
یکی دیگر از جوانان منتظر ویزیت به خبرنگار فارس گفت: این روزها برنامه‌های ماهواره‌ای عمل جراحی زیادی را تبلیغ می‌کنند و هنرمندانی را نشان می‌دهند که در اثر این عمل جراحی چقدر زیباتر شده‌اند برای همین است که من نیز می‌خواهم تغییراتی در چهره خود داشته باشم.
وی که برای کاشت نگین در انتهای ابروهای مرتب و اصلاح شده‌اش به این مرکز آمده است ادامه می‌دهد: یکی از دوستانم در یکی از آرایشگاه‌های سطح شهر عمل تزریق ژل بر روی لب‌هایش را انجام داده بود که در اثر تزریق ناشیانه و ناوارد این آرایشگر لب دوستم چاک برداشته و عفونت کرده بود به همین علت دیگر من به پیش آرایشگری که درست کار نمی‌کنند، نرفتم و به مطب یک متخصص آمده‌ام تا در انتهای ابرویم کاشت نگین انجام دهد.
از وی می‌پرسم آیا پیش از این نیز عمل جراحی انجام داده‌ای و او بلافاصله می‌گوید: من عمل کاشت نگین را خیلی دوست دارم و پیش از این عمل کاشت نگین بر روی دندان، بینی و ناف خیلی مد شده بود آنها را انجام داده بودم.
از شنیدن کاشت نگین بر روی ناف تعجب کرده‌ام و او که متوحه تعجب من شده است، ادامه می‌دهد: انگار از قافله عمل‌های زیبایی عقب مانده‌ای، پیش از این خیلی عمل جراحی کاشت نگین بر روی دندان، ناف، بینی و حتی نرمه‌گوش مد شده بود و حتی برخی افراد روی بینی نیز نگین می‌کاشتند و حالا عمل جراحی کاشت نگین در وسط ابروها یا انتهای ابرو مد شده است.
نمی‌توان انکار کرد میل به زیبایی و دیده شدن در هر انسانی وجود دارد و مطمئناً این خواسته بین زنان و مردان مشترک است.
باید به این موضوع توجه کرد که تب زیبایی در جامعه ایرانی نسبت به گذشته فراگیر شده و به نوعی به افراط تبدیل شده است به طوریکه افراد با صرف هزینه‌های گران نسبت به انواع عمل‌های جراحی اقدام می‌کنند.
در حال حاضر تقاضای زیادی برای ایجاد «چال‌گونه» از طرف زنان و مردان در مطب پزشکان به چشم می‌خورد.در حالی که انجام بسیاری از این اعمال جراحی به گفته متخصصان امر ضرورت ندارد. شهروندان باید به این باور برسند که اگر نیاز به جراحی ندارند، این کار را انجام ندهند.
با وجودی که افراد و جوانان می‌دانند که بسیاری از افراد و پزشکان غیرمتخصص به بحث زیبایی ورود پیدا کرده‌اند ولی متاسفانه با این حال نسبت به اعمال جراحی زیبایی و حتی آرایشگران در نقاط مختلف بدن اقدام می‌کنند.
همچنان که در مرکز پزشکی در حال گفت‌و‌گو بودیم، یک خانم میانسال توجهم را جلب کرد که خود را مرضیه معرفی می‌کند. وی یکی از مشتریان پر و پا قرص عمل‌های جراحی زیبایی است.
مرضیه به خبرنگار فارس می‌گوید: جوان‌ها را راحت بگذارید تا در این دو روز دنیا خوش باشند، با عمل‌های زیبایی زیباتر جلوه‌گری کرده و یک سر و گردن از دوستان خود بالاتر باشند.
وی ادامه می‌دهد: من تاکنون عمل جراحی کاشت گونه، پروتز لب و کاشت ناخن و نگین را انجام داده‌ام و حالا برای عمل لیبوساکشن آمده‌ام.
این خانم میانسال خاطرنشان کرد: دیگر سن و سالی از من گذشته است ولی اگر چند سال جوان‌تر بودم حتماً عمل جراحی «چال‌گونه» را نیز انجام می‌دادم.
یکی دیگر از مراجعان این مرکز، پسرجوانی است که معتقد است تب زیبایی آن قدر بالا گرفته که حتی پسران نیز تمایل دارند چهره خود را دست‌کاری کنند و نسبت به گذشته بهتر و خوشروتر جلوه کنند.
وی که نامش میلاد است، ادامه می‌دهد: قبول دارم که این موضوع در جامعه به صورت افراطی دنبال می‌شود ولی ما جوانان دوست داریم که همیشه به‌روز باشیم.
میلاد معتقد است خیلی از این عواملی که باعث می‌شود گرایش جوانان به عمل‌های زیبایی بیشتر شود مدگرایی، تبلیغات ماهواره‌ای و سریال‌های خانوادگی تلویزیون، غرب‌گرایی، تهاجم فرهنگی و هجوم رسانه‌های بیگانه و تاثیرپذیری از این رسانه‌هاست.
میلاد اضافه می‌کند: امروزه هویت‌یابی در بین جوانان به یک چالش تبدیل شده است و در واقع نوجوانان و جوانان هویت را در زیبایی و بهتر دیده شدن، جستجو می‌کنند.
گزارش از: معصومه درخشان