کارگردان تئاتر از اجرای دو نمایشنامه خوانی سرزمین آفتاب و تنبل مرو به سایه توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، مینا اکبری ناصر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دو نمایشنامه خوانی “سرزمین آفتاب” و “تنبل مرو به سایه” توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی در کلان‌شهر […]

کارگردان تئاتر از اجرای دو نمایشنامه خوانی سرزمین آفتاب و تنبل مرو به سایه توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، مینا اکبری ناصر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دو نمایشنامه خوانی “سرزمین آفتاب” و “تنبل مرو به سایه” توسط نابینایان آذربایجان‌شرقی در کلان‌شهر تبریز درحال برگزاری است، اظهار داشت: جهت ایجاد انگیزه و اشتغال و حمایت از این قشر جامعه، با همکاری موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از ۲۵ نفر نابینا در گروه سنی ۷ تا ۳۵ سال تست بازیگری گرفته شد و سپس افراد مستعد به این گروه نمایشی دعوت شدند.

وی افزود: در حدود هشت ماه گذشته به صورت حرفه ای کلاس های آموزشی به افراد مستعد نابینا تشکیل شد که ماحصل آن دو اجرای “سرزمین آفتاب” توسط بانوان و “تنبل مرو به سایه” توسط آقایان در یک سانس همزمان در تئاترشهر تبریز بر روی صحنه می‌رود.

مسئول گروه هنری اوج در ادامه با بیان در جامعه برای نابینایان و کم بینایان شغلی تعریف نشده، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر تئاتر، ارتباط تنگاتنگی با مخاطب و جامعه دارد، از این طریق می‌توان تمامی اقشار جامعه را به این سمت کشاند و بدین واسطه شغلی برای نابینایان استان تعریف کنیم.

وی همچنین هدف اصلی این گروه نمایشی را هنر درمانی و تئاتر درمانی عنوان کرد و افزود: می‌توان از طریق تئاتر، توانمندی‌های برخی از افراد را بروز دهیم و به همین طریق جلوی افسردگی‌ها و گوشه نشینی‌های نابینایان بگیریم.

گفتنی است، دو اجرای “سرزمین آفتاب” و “تنبل مرو به سایه” در یک سانس یک ساعته از اول اسفندماه به مدت ۱۵ روز توسط نابینایان آذربایجان شرقی در تئاترشهر تبریز برگزار می‌شود و همچنین نمایش “عشق، برف و خون” نیز پس از این اجرا توسط گروه نمایش اوج بر روی صحنه می‌رود.