شرح آنلاین - گروه استان‌ها_ مدیر دهکده طبیعت باراجین دلایل حمله شیر به خودش را تشریح کرد.

در پی حمله شیر به مدیر دهکده طبیعت باراجین قزوین که هفته گذشته و در زمان بازدید علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور اتفاق افتاد، سری به دهکده طبیعت زدیم تا دلیل حمله شیر (اسد) را از مدیر این مجموعه جویا شویم.

فاطمی مدیر روابط عمومی شرکت دهکده طبیعت قزوین در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه مهندس نوری تربیت کننده و پرورش دهنده این حیوانات است به صورت روزانه، بارها وارد قفس آنها می‌شود، ولی این بار در سفر علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور به قزوین و بازدید از دهکده طبیعت به دلیل ازدحام بیش از حد،شیر نر دهکده طبیعت (اسد) در مورد قلمرو خود احساس خطر کرده و برای دفاع از ماده حامله خود، به مهندس نوری حمله کرد که با اقدام به موقع پرسنل وی را رها کرد.

وی افزود: در این حادثه مهندس نوری از ناحیه پشت، سینه و کتف دچار آسیب شد که با انتقال به بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

فاطمی نصب پمپ‌های آب فشار قوی را از تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از حادثه مجدد عنوان و تصریح کرد: پاشیدن آب روی بینی شیر که از گربه سانان است سبب فرار این حیوان می‌شود.

سری هم به بیمارستان شهید رجایی زدیم تا از احوال مهندس نوری نیز مطلع شویم، وارد اتاق که شدیم نادر نوری قبراق و سرحال روی تخت نشسته بود و با دوستان و فامیل در حال خوش و بش بود.

نوری نیز در بیان این حادثه به خبرنگار تسنیم گفت: ما در هکده طبیعت حیواناتی را پذیرش می‌کنیم که از طبیعت دور مانده‌اند و تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم به زندگی طبیعی خود بازگردانیم.

وی افزود: شیر دهکده طبیعت (اسد) یکی از حیواناتی بود که در باغ وحش خرم‌آباد چند سالی را با شرایط نه چندان خوبی سپری کرده بود؛ در آن روز که این اتفاق افتاد من مثل همیشه وارد قفس اسد شدم و به دلیل ازدحام زیادی که بود اسد دچار استرس شده و با درگیری کوچکی که بین ما پیش آمد به من حمله کرد.

مدیر دهکده طبیعت باراجین خاطرنشان کرد: برای شیری مثل اسد که بیش از ۳۰۰ کیلو وزن دارد حمله به انسان برابر با مرگ یا حداقل شکستن گردن است، ولی اسد به صورت جدی به من حمله نکرد و در درگیری که پیش آمد خیلی مراعات مرا کرد وگرنه الان وضع من این نبود.

نوری در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از اتفاق مجدد اینگونه حوادث در این دهکده چه تدابیری اندیشیده شده است گفت: این حادثه دیگر تکرار نخواهد شد، باز هم تأکید می‌کنم اگر اسد قرار بود حمله جدی به من بکند بیشتر از اینها آسیب میدیدم؛ آن روز هم ازدحام و حس دفاع از قلمرو سبب بروز این رفتار از اسد شد.

حال عمومی نادر رضا نوری، مدیر دهکده طبیعت باراجین خوب بوده و به زودی از بیمارستان ترخیص و به دهکده طبیعت باز می‌گردد.

 

منبع : تسنیم