شرح آنلاین _ وزیر کشور با اعلام اینکه امسال تعداد موکب‌های اربعین به ۲۶۰۰ موکب رسیده است، عنوان کرد: خواهش ما از مردم این است که در سفر اربعین به توصیه‌ها گوش دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای اربعین، اظهار داشت: سفری داشتم به کربلا و نجف و سومین جلسه را با وزیر کشور عراق برگزار کردیم که در آن آخرین مرور را بر مشکلات داشتیم. چون زمینی هم رفتم تمام مشکلات را بررسی کردم و الحمدالله به توافقات خوبی هم رسیدیم.

وی با بیان اینکه پذیرایی حدود ۳ میلیون نفر در یک کشور دیگر واقعا کار مشکلی است، تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که مراعات کنند، توصیه ها را گوش دهند و توقعشان هم در حد پذیرایی در یک کشور دیگر در عرض ۱۵ روز باشد.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوانید؛

* در حوزه امنیتی مسائل کاملا رفع شده و مناسب هست به خصوص در مرز خسروی که جزو نگرانی‌های ما بوده، امنیت به طور کامل برقرار است.

 

الف_الف_۸۰

* امسال تعداد موکب‌ها را به ۲۶۰۰ موکب رسانده‌ایم، از نظر تامین مواد غذایی  نیز، یک میلیون و ششصد هزار وعده‌ غذایی تدارک دیده شده. با تصمیمات روزهای گذشته امیدواریم بستر مناسب‌تر شده باشد، اما اینها نسبی است و امیدواریم بتوان سرویس و تسهیلات خوبی را ارائه دهیم.

* {در خصوص رای دیوان عدالت اداری در لغو مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مکان مشخص برای تجمعات}: ما این مصوبه را که در دولت داشتیم برای ساماندهی بوده چراکه اصل ۴۱ قانون اساسی این اجازه (تجمع) را داده، اما باید با مجوز از وزارت کشور باشد. هر جایی هم که نمی‌توان تجمع برگزار کرد، وزارت کشور چندجا را در تهران مشخص کرد و در بقیه استان‌ها هم تعیین آن را به عهده شورای تامین استان‌ها گذاشت.

* در خصوص لغو این مصوبه طبیعتاً اعتراض خواهیم کرد و انشالله توجیه خواهیم کرد که حتما موافقت شود تا با نظم و امنیت بهتر تجمعات برگزار شوند.

* (در پاسخ به سوالی درباره کاهش هزینه‌های اربعین): ۲۵۰  هزار تومان برای روادید کم شده است و ۱۵ هزار تومان برای بیمه بوده که لازم است همه بیمه شوند و ۵ تا ۶ هزار تومان نیز برای خدمات هلال احمر  دریافت می شود و هزینه هایی است که دستگاه ها برای ارائه خدمات دریافت می کنند.