شرح آنلاین- رئیس دستگاه قضا در ادامه سفرهای استانی خود امروز پنجشنبه وارد تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی شد و دیدارهای مختلفی با مردم و مسئولان داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر با خانواده های شهدا دیدار داشت. او در این دیدار که با حضور علما، برگزیدگان و نخبگان برگزار شد گفت: به برکت خون شهدا جهل زدایی از کشور انجام شده و تاکید شهدا در وصایایشان بر جلوگیری از کم سو شدن ارزشهاست.

وی افزود: امروز با جاهلیت مدرن روبرو هستیم که یک “ایسم” با خود دارد و مجهز به علم و فناوری و امپراتوری رسانه ای است که قدرت های بزرگ از آن حمایت می کنند اما همیشه دست برتر با انقلاب اسلامی است.

آیت الله رئیسی ابراز داشت: جریان فساد و تبعیض و بی عدالتی در نظام اسلامی امری ناخوشایند است که مردم را رنج می دهد و همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند از آن بیزار هستند.

رئیس دستگاه قضا همچنین در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران و کارآفرینان استان نیز حضور یافت. در این دیدار استاندار آذربایجان شرقی از اقدامات دستگاه قضایی در ایجاد فضای امید برای مبارزه با فساد تقدیر کرد و گفت: نارضایتی در اذهان عمومی است که نتوانستیم رضایت کامل ایجاد کنیم ولی کاری که ریاست قوه قضائیه در این ماه‌های اخیر کرده یک نوع اعتماد بین مردم ایجاد کرده است.

رئیس قوه قضائیه هم در همین دیدار گفت: قانون کسب و کار می بایست به صورت کامل اجرایی شود.

آیت الله رئیسی افزود: اگر در قانون کسب و کار برای بخش صنعت گفته شده است که باید ۴۰ درصد اعتبار به این بخش داده شود یا در بخش کشاورزی، باید این قوانین به اجرا در آید. نباید اجازه واردات بی رویه را داد. واردات بی رویه کمر تولید را می‌شکند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث بیمه و مالیات باید در دستگاه‌های تصمیم ساز، تصمیم گیر و اجرایی این مباحث مورد بحث و اجرا در آید، گفت: ادارات و سازمان‌های ما در اجرای قانون باید پاسخگو باشند.

آیت الله رئیسی در خصوص کارخانه ماشین سازی تبریز نیز گفت: در بحث ماشین سازی تبریز، واگذاری غلط و غیرقانونی موجب این مشکلات شده بود. فردی که اهلیت ندارد را به عنوان مدیر کارخانه انتصاب کرده بودند که با ورود دستگاه قضایی تخلفات وی نمایان شد. خوشبختانه امروز وضعیت کارخانه خوب بوده و کارگران در حال تولید بودند.

وی ادامه داد: برخی از پرونده‌های ما مربوط به چند نرخی بودن ارز است و این موضوع باید حل شود. چند نرخی بودن ارز موجب تولید پرونده در قوه قضاییه شده است.

رئیس قوه قضاییه همچنین گفت:‌ در بحث خرید تضمینی گندم باید دستگاه‌های اجرایی به این موضوع رسیدگی کنند ما نیز پیگیر مشکلات کشاورزان در کل کشور خواهیم بود. هیچ کس نباید از جایگاه قدرت خود سوء استفاده کند. نباید حقوق مردم را مورد تهدید قرار دهیم. جایگاه قدرت برای خدمت به مردم بوده و نباید از قدرت سوء استفاده کرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین از کارخانه ماشین سازی تبریز هم بازدید کرد.

آیت الله رئیسی در این بازدید اظهار داشت: به صورت جدی با فساد مبارزه می کنیم، هر جا که مبارزه با فساد صورت گرفت چرخ‌های تولید پر حرکت‌تر و پر رونق‌تر می‌شود.