مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گفت: برای هیچ پروژه ای مجوز قطع درختان صادر نمی شود.

به گزارش شرح آنلان به نقل از شهریار، مسعود برزگر جلالی در حاشیه مراسم کاشت پاییزی و کاشت ۳هزار اصله نهال و درختچه در شهرک صدرا، اظهار داشت: تا زمانی که در سازمان هستم مجوز قطع درخت صادر نخواهم کرد چرا که در سال های اخیر فضای سبز شهر تبریز بسیار مظلوم واقع شده و به راحتی در پروژه های مختلف درختان قطع شده اند.

او در ادامه با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه ۷ در حوزه فضای سبز تصریح کرد: شهرداری منطقه ۷ عملکرد مناسبی در حوزه فضای سبز دارد و طرح گوزل تبریزیم با کاشت این ۳هزاردرختچه و نهال در منطقه ۷ به صورت رسمی آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز افزود: در این طرح که از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان اجرا می شود ۵۰ هزار نهال که با شرایط آب، هوا و خاک تبریز متناسب است در سطح شهر غرس می شود. این درختکاری در زمین های خالی از درخت کاشته خواهند شد.

او طرح «گوزل تبریزیم» را برای جبران بخشی از نواقص حوزه فضای سبز در ماه های گذشته اعلام کرد و افزود: حذف شاخه های خشک، کند و کوب درختان، رسیدگی تغذیه و تقویت درختان، حذف تنه جوش و آزاد سازی تنه درختان از آسفالت از جمله اقداماتی است که برای نفس کشیدن درختان در این طرح اجرا می شود.

برزگر جلالی گفت: در سه بازه یک ماهه تلاش داریم مواد غذایی لازم برای درختان را تامین کنیم تا بدون مشکل، درختان شهر وارد سال آینده شوند.