شهردار تبریز گفت: ردیف بودجه مشخصی برای طرح توسعه ورزش دانش‌آموزی در مدارس سطح تبریز اختصاص می‌یابد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص طرح «توسعه ورزش دانش آموزی در مدارس تبریز»، اظهار داشت: این طرح موضوعی جدید و نوآورانه جهت اجرایی شدن در سطح شهر است که از سال گذشته آغاز شده و با انعقاد این تفاهم‌نامه در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ نیز ادامه پیدا می‌کند.

او ادامه داد: خروجی تمامی ۳۰۰ وظیفه شهرداری باید منجر به نشاط اجتماعی، آسایش، آرامش و رفاه برای شهروندان باشد چرا که نشاط اجتماعی و شادابی، برای زندگی انگیزه‌ای مضاعف ایجاد می‌کند.

ایرج شهین باهر با اشاره به ماموریت‌های فراوان و مختلف مجموعه مدیریت شهری، گفت: اینکه امروز کسی همت کرده، قدم تازه‌ای بردارد و طرحی نو که پیشینه چارچوب و تعریفی ندارد را در اندازد، اقدامی قابل تقدیر است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید ردیف ویژه در بودجه امسال برای این موضوع پیش بینی شود، افزود: آموزش و پرورش بستری مناسب و خاکی غنی است که در آنجا هر چیزی کاشته شود، می توان حاصل آن را برداشت کرد. خروجی این طرح نیز حتما به نفع مردم شهر خواهد بود.

او با بیان اینکه هدف نهایی ما سلامت و نشاط شهروندی است، تصریح کرد: این اقدام در واقع اقدامی مثبت است و خروجی آن نیز مثبت خواهد بود چرا که با کمترین هزینه در مدیریت شهری بیشترین حاصل را برای ما به ارمغان می آورد.

ایرج شهین باهر یادآور شد: این طرح سال گذشته نیز برای هزاردانش آموز مستعد و کم برخوردار تبریزی اجرا شد و امیدواریم هر سال تعداد این دانش آموزان را افزایش دهیم.

شهردار تبریز اجرای این طرح را مصداقی از عدالت اجتماعی دانسته و افزود: با تخصیص ردیف بودجه برای اجرای این طرح می توان گفت عدالت اجتماعی و توزیع ثروت رعایت شده و بودجه شهر به طور دقیق و درستی بین تمامی قشرها توزیع می‌شود.

او در پایان با ارائه پیشنهادی در خصوص گسترش این طرح، اظهار داشت: بخشی از این طرح هم می‌تواند شامل هزینه باشد. به طور مثال برخی مدارس غیر انتفاعی حتما آمادگی دارند که دانش آموزان آنها هزینه ای پرداخت کرده و در این دوره ها شرکت کنند.