وزارت کشور جمهوری آذربایجان، شرح آنلاین - در دیدار روز پنجشنبه " جواد جهانگیرزاده " سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و "ولایت ایوض اف " وزیر کشور جمهوری آذربایجان همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بررسی شد.

ایوض اف در این دیدار با اشاره به وضعیت مبارزه با مظاهر مختلف جرایم سازمان یافته فراملی و بخصوص قاچاق مواد مخدر گفت : دو کشور ظرفیت های زیادی برای همکاری در این زمینه دارند.

وی بر اهمیت مبادله تجربه و اطلاعات و تشخیص ابعاد جدید و مساعی مشترک برای مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

در این دیدار همچنین تاکید شد، وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای مبارزه با جرایم از ظرفیت های لازم برخوردار هستند و توسعه روابط دوجانبه به برقراری صلح و ثبات در منطقه طبق منافع مردم دو کشور، کمک می کند.

ایوض اف در بخشی از سخنان خود مشترکات تاریخی، فرهنگی و معنوی مردم دو کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان و ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت که در حال حاضر روابط دوجانبه در سطح بالا قرار می گیرد.

به گفته وی دوستی صمیمانه روسای جمهوری آذربایجان و ایران و نیز سفرهای متقابل به همکاریهای همه  جانبه دو کشور کمک می کند.

وزیر کشور جمهوری آذربایجان سفرهای متقابل مقامات دو کشور و نیز حمایت های از یک دیگر در نهادهای بین المللی مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت که این  مهم  نشان دهنده تعاملات و ارتباط نزدیک میان نهادهای رسمی مختلف از جمله وزارت کشور جمهوری آذربایجان و ایران می باشد.

بنا به این گزارش، جهانگیرزاده نیز از سطح روابط نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ابراز رضایت  کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین  اظهار داشت، تلاش های خود در زمینه تقویت هر چه بیشتر تعاملات میان نهادهای مختلف دو کشور را دریغ نخواهد کرد.