نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان ولو با دولت همسو باشند، با رأی دیروز خود به نحوی نسبت به خودرایی و سوءمدیریت دولت اعتراض کرده و به نوعی درباره سلب اعتماد خویش هشدار دادند. به گزارش شرح آنلاین ، احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار داشت: مخالفت دیروز مجلس شورای […]

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان ولو با دولت همسو باشند، با رأی دیروز خود به نحوی نسبت به خودرایی و سوءمدیریت دولت اعتراض کرده و به نوعی درباره سلب اعتماد خویش هشدار دادند.

به گزارش شرح آنلاین ، احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار داشت: مخالفت دیروز مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه ۹۷ از این جهت حائز اهمیت بوده که مجلس دهم به مداراکننده زیاد با دولت شناخته شده است.
وی افزود: رأی بالای مجلس به کابینه دوازدهم با کم‌ترین سخت‌گیری با وجود موارد قابل توجه در مورد تعدادی از وزرا نشان داد که مجلس قصد سنگ‌اندازی ندارد و دولت از راحت‌گیری مجلس باید، متشکر باشد، در حالی که کلیات بودجه به منزله کارت زرد دولت به مجلس محسوب می‌شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه ۱۲۰ نماینده مخالف کلیات لایحه بودجه بوده و تنها ۸۳ نفر آن را تائید کردند، یادآور شد: یعنی ۳۸ درصد نمایندگان مجلس تائید کرده‌اند که این موضوع و مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۷ دوچندان به چشم می‌آید.
وی ادامه داد: نمایندگان ولو با دولت همسو بودند، اما با رأی دیروز خود به نحوی نسبت به خودرایی و سوءمدیریت دولت اعتراض کرده و به نوعی درباره سلب اعتماد خویش هشدار دادند.
بیگی با بیان اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات، تفریق بودجه ۹۵ دولت فقط توانسته ۲۰ درصد احکام بودجه ۹۵ را اجرا کند و از اجرای ۸۰ درصد بقیه سرپیچی کرده است، اظهار داشت: وزارت نفت ۱۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای سال ۹۵ را به خزانه واریز نکرده است و تائید خبر سرقت ۱۵ میلیون دلاری در شرکت اکتشافات نفت و خروج سارق دو تابعیتی از کشور از سوی وزیر نفت و اینکه با تعدادی از کارکنان و مدیران برخورد انضباطی شده است، بر دامنه این بی‌اعتمادی افزوده است.
عضو کمیسیون شورای مجلس تصریح کرد: همین بی‌انضباطی شدید و خودکامگی در عدم اجرای چهار پنجم قانون بودجه که به تشدید تورم، رکود و گران شدن نرخ ارز انجامید و بدتر از همه اینکه دولت در لایحه بودجه برای گران کردن انفجاری حامل‌های انرژی و حذف ناگهانی یارانه نیمی از مردم خیز برداشته، موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: مجلس امروز در واقع یک کارت زرد به دولت داد و این واکنش طبیعی مجلس به مطالبات مردم در قبال ناتوانی و سوءتدبیر دولت بود زیرا ناتوانی و ضعف سیاست دولت ثابت شد که نتایج آن در مدیریت زلزله کرمانشاه با جان باختن و یخ زدن مردم مصیبت‌دیده و فرزندان خردسال آنان خودنمایی کرد.
بیگی با اشاره به سوءمدیریت‌هایی که چهره خود را در مواجه با بارندگی متوسط برف در شهر تهران و بزرگراه‌های قم، قزوین و فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره)، همچنین قطار در راه مانده مشهد آشکار می‌کند،گفت: مجلس دیگر نمی‌تواند سرنوشت خود را به دولت گره بزند چرا که کم‌کم فرجام بد دولت را می‌توان پیش‌بینی کرد.
وی تاکید کرد: مجلس باید به مطالبات مردم پاسخ دهد، زیرا اگر می‌خواهیم مردم در خیابان‌ها خواسته‌های خود را فریاد نکنند، باید رسیدگی اساسی انجام گیرد.