رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر این‌که جهت احیای دریاچه  ارومیه نیاز به جذب منابع مالی خارجی داریم، گفت: با روند کنونی، احیای دریاچه ی ارومیه حدود ۳۰ یا ۴۰ سال زمان می برد به گزارش شرح آنلاین به نقل ازایسنا، عیس کلانتری در دیداربا نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی، افزود:  طی […]

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر این‌که جهت احیای دریاچه  ارومیه نیاز به جذب منابع مالی خارجی داریم، گفت: با روند کنونی، احیای دریاچه ی ارومیه حدود ۳۰ یا ۴۰ سال زمان می برد

به گزارش شرح آنلاین به نقل ازایسنا، عیس کلانتری در دیداربا نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی، افزود:  طی جلسه اخیر ستاد دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور، آقای جهانگیری، با پیشنهاد اولیه ی دبیرخانه جهت جذب منابع مالی خارجی موافقت و همکاری های لازم با بانک مرکزی انجام شده تا در صورت تامین منابع خارجی، دولت بازپرداخت این هزینه را بر عهده بگیرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مشکل اصلی دریاچه ارومیه تامین منابع و اعتبارات آن است، اظهار کرد: متاسفانه منابع مالی که در گذشته جهت احیای دریاچه ی ارومیه اختصاص یافته بود، پاسخ گو نبود.

وی با اشاره به این‌که احیای دریاچه ارومیه از نظر طراحی مشکلی ندارد، ولی متاسفانه در تامین اعتبار مشکل داریم، گفت: در صورت تامین منابع مالی با امیدواری زیادی می توان نسبت به احیای این دریاچه اقداماتی انجام داد.

وی با تاکید بر این‌که کشوری که توسعه پیدا نکند، محیط زیست اولین قربانی آن خواهد بود، عنوان کرد: معتقدم که توسعه ی شهرها و کشورها با حفظ محیط زیست در تضاد نیستند ولی به شرطی که توسعه و محیط زیست با یکدیگر هم سو شده و توسعه و محیط زیست قربانی یکدیگر نباشند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به این‌که بودجه ی کل محیط زیست کشور حدود نیم درصد بودجه ی دولت است، افزود: دولت مشکلات زیادی از نظر تامین منابع مالی دارد و میزان بودجه ی کل محیط زیست کشور نیز در بودجه ی دولت محدود است که معتقدم که این بودجه کم نیز مانع از رسیدن به اهداف و برنامه های محیط زیست کشور نمی شود.

وی ایام  دهه فجر را فرصت مناسبی جهت بیان دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: طبق دستورات ریاست جمهوری باید امید را در دل مردم دوباره منور کنیم و این دستاوردها به مردم نیز بیان شود، البته در بین این موفقیت ها، نارسایی هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود ولی نباید منفی گرا بود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات شایسته نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: امام جمعه تبریز می تواند نقش موثری در راستای تغییر طرز فکر مردم داشته باشد و در این زمینه می تواند دولت را یاری و مردم را نسبت به نظام و دولت امیدوارتر کند.

کلانتری در بخش دیگر سخنان با  اشاره به کمبود انرژی برق در تبریز گفت: جهت تامین برق، نیروگاه جدید در تبریز کمتر از ۳۰ ماه احداث خواهد شد.