دستمال‌های حوله‌ای و ضدعفونی کننده رها شده در توالت موجب گرفتگی لوله‌ها و سرریز فاضلاب می‌شوند

فقط همین یک مشکل را کم داشتیم:‌ به گفته مسئولان مدیریت فاضلاب در ایالات متحده، دستمال‌های مرطوب نظافت و دستمال توالت و همچنین تی‌شرت‌های کهنه، در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدید در سیستم فاضلاب در سرتاسر آمریکا هستند.

مقامات و مسئولان از مردم درخواست‌کرده‌اند تا دستما‌ل‌های ضدعفونی‌کننده‌ای را که در پی انتشار ویروس کرونا از قفسه‌های فروشگاه‌ها درو شد تا به مبارزه با میکرب‌ها بروند، در توالت نیندازند.

مسئولان از مردم تقاضا کرده‌اند که حوله‌های کاغذی، دستما‌ل مرطوب، و حتی دستمال‌هایی که رویشان نوشته شده، می‌توان آنها را روانه چاه توالت کرد، به سطل آشغال بیندازند.

هیات‌ مدیره آب در کالیفرنیا پیشتر در هفته جاری با صدور بیانیه‌ای گفت:‌ «به توالت انداختن کاغذ توالت، دستمال‌های مرطوب و امثال آن، باعث گرفتن لوله‌ها می‌شود و موجب می‌شود مخازن در تاسیسات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، سرریز کنند و این امر، خطرهای مضاعف زیست‌محیطی و سلامت عمومی در میانه همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

مسئولان روز پنج‌شنبه به «رکورد سرچ‌لایت» گفتند که در ردینگ کالیفرنیا، یک شهروند ظاهرا به علت عدم دسترسی به دستمال توالت از تی‌شرت کهنه استفاده کرده است. این کار باعث شد که لوله‌ها گرفته شود و مسئولان برای جلوگیری از ترکیدن لوله، مجبور شدند وارد اقدام اضطراری شوند.

 در ایالت‌های دیگر آمریکا، مسئولان اداره آب و فاضلاب درخواست مشابهی از شهروندان کرده‌اند. مایک سایا از اداره مدیریت آب چارلستون در کارولینای جنوبی، با حضور در کانال ۴ تلویزیون ای‌بی‌سی به مردم هشدار داد که اگر هر چیزی غیر از «ادرار، مدفوع و کاغذ توالت» وارد چاهک توالت شود، لوله فاضلاب منزل سرریز می‌کند.

او گفت‌:‌ «هیچ چیز به بدی (سرریز شدن) فاضلاب در سینک ظرفشویی آشپزخانه نیست.»

اداره اقدامات عمومی لارنس در ایالت ماساچوست، هشدار مشابهی را در رسانه‌های اجتماعی عنوان کرد و برای توضیح دقیق، عکسی را نیز ضمیمه توضیح خود کرد.

اداره فاضلاب شمال شرق اوهایو با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:‌ «‌چربی، روغن و گریس به دستمال‌های مرطوب می‌چسد و در تاسیسات کوچکتر تصفیه فاضلاب، شبکه‌های فیلتر را مسدود می‌کنند، و با ایجاد اخلال در سیستم فاضلات محلی، به لوله‌کشی خانه‌ها آسیب می‌زنند.»

اداره حفاظت از محیط زیست شهر نیویورک درتوضیح این مشکل، ویدیویی را به زبان ساده منتشر کرده است. اگر قرار باشد این رفتار تغییر یابد، شاید دیدن تصویری از انباشت مواد تجزیه‌ناپذیر در سیستم تصفیه فاضلاب، در این میان تاثیر‌گذار باشد.

  • منبع خبر : ایندپندنت