رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، به زودی خبرهای جدید خوبی از لیبی دریافت خواهیم کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی تلویزیونی پس از جلسه دولت اظهار کرد: ترکیه قصد دارد با ادامه حمایت‌های خود از دولت مشروع در لیبی، دوباره منطقه را به “سرزمین صلح” تبدیل کند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به تازگی موفق شدند با بیرون راندن نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، موسوم به ارتش “ملی” لیبی از ساحل شمال غربی، این منطقه را به شکل کامل آزاد کنند.

این نیروها به تعقیب و بیرون راندن نیروهای حفتر در چند منطقه دیگر به ویژه ترهونه ادامه می‌دهند.

همچنین اردوغان گفت: ترکیه از دوشنبه کاهش تدریجی محدودیت‌های مبارزه با کرونا را آغاز و محدودیت‌های اعمال شده بر سفرهای بین شهری در هفت منطقه را لغو خواهد کرد.

در ترکیه نزدیک به ۱۳۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بالاترین آمار ابتلا در خارج اروپای غربی، آمریکا و روسیه است.

آنکارا اقداماتی را برای کنترل این ویروس اجرا کرد اما اردوغان اعلام کرد که در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه با کاهش دامنه شیوع ویروس در دو هفته پایانی محدودیت‌ها را کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: ممنوعیت رفت‌وآمد را برای سالمندان و جوانان کاهش می‌دهد و آنها از ابتدای هفته اجازه خواهند یافت مدت چهار ساعت در یک روز از هفته از منزل خارج شوند و ممنوعیت سفر میان هفت شهر به استثنای استانبول، آنکارا و ازمیر برداشته خواهد شد.

او افزود: در ۱۱ مه به مراکز تجاری، آرایشگاه‌ها و برخی پاساژها اجازه داده خواهد شد به شرط رعایت اصول بازگش به زندگی عادی، فعالیت‌های خود را از سربگیرند.

دانشگاه‌ها نیز از ۱۵ ژوئن به سال تحصیلی خود بازخواهند گشت.

اردوغان در ادامه هشدار داد، در صورتی که اصول بازگشت به زندگی عادی رعایت نشوند، دولت اقدامات بسیار سختگیرانه‌تری را اعمال خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا