مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تملک بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع محوطه و ابنیه تاریخی آذربایجان شرقی طی سال ۹۸ و ۹۹ خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، احمد حمزه‌زاده گفت: بافت تاریخی، سرمایه ارزشمند برجای مانده از گذشته برای آیندگان است که اداره کل میراث فرهنگی استان طی سال‌های اخیر در راستای صیانت و جلوگیری از تعدی به عرصه‌ و حریم‌ آن، با اجرای اقدامات و ضوابط فنی و حقوقی، اقدام به تملک بخش عمده ای از محوطهها و ابنیه تاریخی کرده است.

وی به محوطه‌ها و ابنیه تاریخی استان که در سال ۹۸ و ۹۹ به تملک این اداره کل در آمده است، اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۸ و ۹۹ برای نخستین بار بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع ابنیه، عرصه و بافت تاریخی در سطح استان از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس ضوابط، قوانین و مقررات تملک شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: بخش عمده این اراضی مربوط به “مجموعه تاریخی ربع رشیدی” است که نزدیک به ۱۸ هزار متر مربع از مجموع اراضی تملک شده را تشکیل می دهد.

وی افزود: بخش دیگری از مجموع اراضی تملک شده به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع به ” عمارت اربابی وینق”، “خانه پدری استاد شهریار” و “مجموعه باغ کمال” تعلق دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی،حمزه زاده در خاتمه، اظهار کرد: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، تملک باقیمانده املاک واقع در عرصه محوطه تاریخی ربع رشیدی برای آزادسازی کامل آن جزء برنامه های مصوب این اداره کل در سال ۹۹ است.

  • منبع خبر : ایسنا