برخی سازمان ها و نهادها با صدور بیانیه هایی بر ادامه فریاد مسلمانان تا آزادی قدس شریف تاکید کردند و خواستار وحدت و انسجام مسلمانان جهان در برابر تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار معارف ایرنا مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتشار بیانیه ای از همه مسلمانان به ویژه نیروهای ملی و اسلامی فلسطین خواست تا با هدف وحدت و همبستگی بین مسلمانان در رد طرح خیانتی موسوم به معامله قرن با تمام مفاد و اهداف خصمانه آن، و با حمایت از حقوق فلسطینیان و با تأکید بر حق بازگشت آنها طبق قطعنامه های سازمان ملل متحد، مراسم روز نکبت و روز جهانی قدس را با بیشترین مشارکت خود برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است: مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم گسترش تحریم و نخریدن در طول سال کالاها و محصولات صهیونیسم غاصب و کشورهای مرتجع عرب که با شکل های گوناگون برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی سراسیمه هستند؛ تأکید دارد.

امسال برنامه روز نکبت و بزرگداشت روز جهانی قدس دو اهمیت ویژه نسبت به سال قبل دارد و با چالش های بسیاری روبرو گردید که مهمترین آنها خیانت طرح موسوم به “معامله قرن” و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و اعلام دولت مستکبر و متکبر آمریکابه اینکه “قدس پایتخت اسرائیل است!!!” و منجر به قطع بودجه کمک به  “انجمن امداد” فلسطینی ها به عنوان مقدمه ای برای تسویه مسئله فلسطینی ها به ویژه مسئله پناهندگان گردید.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با صدور پیامی نوشت: امسال درحالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که جهان درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا می‌باشد و امکان راهپیمایی و حضور میدانی در اقصی‌نقاط جهان وجود ندارد. از این‌روی در روز جهانی قدس، همراه با مسلمانان شجاع، آگاه و انقلابی؛ ضمن هم‌دردی با مردم فلسطین و با تبعیت از منویات حکیمانه رهبر آزادگان و مسلمانان جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)؛ آزادی قدس شریف، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و پیروزی همه مظلومان و ظلم‌ستیزان را بر استکبار و مستکبرین جهان، از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

وی افزود: بی‌شک پیام روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان جهان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران، به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است. حضرت امام خمینی (ره) در شرایطی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری فرمودند که استکبار جهانی در نظر داشت مسلمانان را از طرق مختلف تحت فشار قرار دهد تا موضوع اشغال قدس شریف و سرزمین فلسطین به فراموشی سپرده شود.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن تجلیل از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، از عموم مردم مقاوم و شریف ایران و همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان دعوت کرد تا امسال در شرایط کرونایی جهان، پیام روز جهانی قدس را با استفاده از شیوه‌های جدید و متفاوت به گوش جهانیان برسانند.

در پیام این سازمان آمده است: در طول چهل سال ملت شریف ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند به میراث امام راحل و پایه‌گذاری که از سوی ایشان در مورد روز جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام شد، پایبند بودند و قطعا امسال هم این گونه خواهد بود. در سال گذشته همه شاهد بودند، راهپیمایی روز قدس در اقصی نقاط دنیا برگزار شد و همین مسئله آثار و برکات خوبی هم در دنیا علیه اسرائیل غاصب به همراه داشت و امسال هم در شرایط کرونایی جهان، پیام روز جهانی قدس به شکلی کاملا مشهود و برجسته اما با شیوه‌های جدید به گوش تمام دنیا خواهد رسید.‌ بدون شک تجلیل از روز جهانی قدس، پیامدها و آثار ارزشمندی برای جهان اسلام، کشورهای منطقه و مستضعفین عالم خواهد داشت که یکی از آن پیامدها انسجام کشورهای اسلامی است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: اگر امروز بحث اول دنیا در مورد حوزه بهداشت و موضوع «کرونا» است، مسئله معنوی مردم دنیا نیز آزادی «فلسطین» است، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن درود به روح پُر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای جبهه مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تجدید پیمان با رهبر حکیم و فرزانه‌مان حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، تأکید می‌کند مبارزه با رژیم اشغالگر تا آزادی قدس شریف، آرمان انقلاب اسلامی مردم ایران است.

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس، رهبر معظم انقلاب در ساعت ۱۲ روز جمعه به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود.

  • منبع خبر : ایرنا