وزیر خارجه کانادا در یک پیام توئیتری بر حمایت قاطع این کشور از حقوق مردم اسرائیل جهت برخورداری از امنیت، صلح و ثبات تأکید کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از اسپوتنیک، رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک پیام توئیتری اعلام کردند که تهران از هر کشور یا هر گروهی در هر کجا که با رژیم صهیونیستی مخالفت و مبارزه کند، حمایت خواهد کرد.

«فرانکو فیلیپ شامپاین» وزیر خارجه کانادا روز جمعه با صدور بیانیه ای مدعی شد که سخنان رهبر معظم انقلاب باعث تشدید بی ثباتی در منطقه خواهد شد!

وی در یک پیام توئیتری به صراحت اعلام کرد که «دولت کانادا همواره از حقوق مردم اسرائیل برای امنیت، صلح و ثبات در منطقه حمایت خواهد کرد».

این در حالی است که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز روز سه شنبه در گفتگو با «بنی گانتز» نخست وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی بر حمایت دولت این کشور از راه حل دو دولتی در قبال منازعه فلسطین- اسرائیل تأکید کرد.

شایان ذکر است که سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس دارای پیام‌های مهم و راهبردی بود که می‌توان آن را در چند بخش مهم دسته بندی کرد. محور مهم و اساسی در این سخنرانی آن بود که ایشان دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها را عامل اشغال فلسطین و فاجعه اصلی دانستند.

اشاره به ناتوانی و سازش پذیری کشورهای عربی در برابر آرمان ملت فلسطین، ناکارآمد بودن روند گفتگو و سازش و سرنوشت دست یازیدن به این روند و نیز بی خاصیت بودن سازمان‌های بین المللی وابسته بعنوان تجربه ناموفق و تلخ فلسطین از مهمترین محورهای سخنان ایشان بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشت.

  • منبع خبر : مهر