سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال اسیا اقدام به اعلام 6 بازیکن آسیایی برتر تاریخ لالیگا کرد که نام جواد نکونام و مسعود شجاعی در این بین دیده می‌شود

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، سایت رسمی کنفدراسیون آسیا در نظرسنجی جدید خود، ۶ بازیکن آسیایی برتر تاریخ لالیگا از نگاه خود را نام برد که در این بین نام جواد نکونام و مسعودشجاعی، کاپیتان های سابق و فعلی تیم ملی فوتبال ایران دیده می‌شود.

سایت AFC در خصوص نکونام نوشت که او تیم ملی ایران بازیکنان خوب زیادی را به سرتا سر فوتبال جهان معرفی کرده که بهترین آن‌ها جواد نکونام با ۱۵۱ بازی ملی است. هافبک سابق تیم ملی در ۱۴۹ بازی خود برای اوساسونا موفق به زدن ۲۴ گل و از جمله گلزنی به رئال مادرید شد.

همچنین این سایت درباره مسعود شجاعی که در لباس تیم‌های اوساسونا و لاس‌پالماس در لالیگا توپ زد نوشت که حضور همزمان  او و نکونام در شمال اسپاینا، آن‌ها را تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین زوج‌های اوساسونا کرده بود. کاپیتان فعلی تیم ملی ایران یکی از ذخیره‌های طلایی تیم اسپانیایی بود و تبحر او در ارسال پاس گل به هم‌تیمی‌هایش باعث شد تا این بازیکن در فصل اول حضورش در لالیگا ۸ پاس گل را ثبت کند. شجاعی با ۱۰۱ بازی در لالیگا و دسته یک اسپانیا و به ثمر رساندن ۸ گل، پس از جواد نکونام در رده دوم بهترین بازیکنان آسیایی تاریخ لالیگا از نگاه کاربران سایت AFC دارد.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار این دو بازیکن، از وو لی چینی، تاکاشی اینوی ژاپنی، پائولینو آلکانتارا فیلیپینی و جان آلویسی استرالیا به عنوان برترین بازیکنان آسیایی تاریخ لالیگا نام برده است.

اگر می‌خواهید در این نظرسنجی شرکت کنید، به این لینک مراجعه کنید.

  • منبع خبر : ایسنا