آمار وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد در هفته منتهی به روز 13 ژوئن 1.5 میلیون نفر در این کشور برای دریافت مزایای بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کار آمریکا طی هفته منتهی به روز ۱۳ ژوئن ۱٫۵۰۸ میلیون نفر در آمریکا برای دریافت مزایای بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند. البته این رقم نسبت به هفته قبل از آن کاهش کمی داشته است؛ چراکه در آن زمان ۱٫۵۴۲ میلیون آمریکایی اعلام بیکاری کردند.

در ماه مارس تعداد افرادی که در آمریکا به صورت متوسط هفتگی اعلام بیکاری می‌کردند، ۶٫۸۶ میلیون نفر بود.

استیو بلیتس، می‌گوید: این آمارها بسیار نگران کننده است؛ چراکه در ماه مارس اقتصاد آمریکا به خاطر شیوع بیماری کرونا در حال بسته شدن بود، اما در حالی شاهد بیکار شدن ۱٫۵ میلیون نفر طی هفته گذشته هستیم که اقتصاد آمریکا در حال باز شدن است، به خاطر همین این رقم بسیار بزرگ است.

به گفته وی اقتصاد آمریکا با سرعتی بیشتر از میزان پیش بینی شده در حال از دست دادن مشاغل و کارگران خود است. بسیاری از صنایع به شدت آسیب دیده‌اند و حالا شاهد عواقب آسیب‌های وارد شده به صنایع آمریکا هستیم. بسیاری از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های صنعتی، خرده فروشی، فناوری اطلاعات، نفتی و همچنین گازی‌ اعلام کرده‌اند که قصد دارند نیروهای خود را اخراج کنند. دولت‌های محلی و ایالتی هم در حال اخراج کردن کارمندان خود هستند.

کارشناسان بر این باورند زمانی که اجرای برنامه کمک دولتی به پرداخت حقوق کارگران در آمریکا تمام شود، شاهد اخراج بیشتر کارمندان در این کشور از سوی شرکت‌ها خواهیم بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن رقم بیکاری سالانه آمریکا به ۹٫۳ درصد در پایان سال جاری هستند.

  • منبع خبر : فارس