رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید دارد که دولت برای عبور از شرایط اقتصادی ناسالم باید دست مدیران سودجو و تاثیر گذار بر افزایش قیمت ها را قطع کند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز علیرضا منادی سفیدان، با اشاره به نامه روسای کمیسیون های مجلس یازدهم به رئیس جمهور با هدف تغییر سیستم مدیریت در سال باقی مانده دولت دوازدهم، اظهار داشت: مهمترین اقدامی که دولت برای ایجاد تحول باید انجام دهد، تلاش شبانه روزی است و پیگیری های مستمر و  افرادی را روی کار بیاورد که تسریع کننده روند نظام اداری کشورباشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه افرادی وجود دارند که بازار را بهم می ریزند، تاکید کرد: دولت باید این افراد را شناسایی کند و با برخورد قاطع با آنها مانع ایجاد بحران در کشور شوند، از سوی دیگر انتظار می رود افرادی در بدنه دولت به کار گرفته شود که بتوانند با برنامه ریزی به عبور از بحران کمک کنند.

وی اظهار داشت: دولت زمانی توانست نرخ دلار را از ۲۰ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان کاهش دهد، انتظار می رود اکنون نیز وارد عمل شود تا مانع گرانی افسارگسیخته در سایر کالاها  و اقلام مصرفی و روزانه مردم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تمام گرانی ها به تحریم ها بر نمی گردد، عنوان کرد: افرادی با کاسبی از تحریم، باعث افزایش قیمت ها می شوند، انتظار می رود دولت با شناسایی این افراد و حذف شان از بدنه دولت، مانع قاچاق کالا و ارز شود، از سوی دیگر باید مدیرانی به کار گمارده شوند که بتواند موانع اصلی نظام اداری کشور را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کند.

منادی، با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مدیریت شرایط اقتصادی کشور، گفت: مدیران تصور می کنند شرایط کشور عادی است و می خواهند تفریحاتشان پا برجا باشد، در حالی که انتظار می رود مانند زمان جنگ شبانه روز کار کنند.

وی تاکید کرد: همه باید کارهای فرعی را کنار بگذارند و پای کار بیایند تا از شرایط اقتصادی کنونی عبور کنیم، وضعیت کنونی قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه قوه مقننه باید بیشتر از دولتی ها کار کند، تصریح کرد: نمایندگان نباید اجازه دهند کالاها گران شود و با سرکشی در حوزه های انتخابیه باید روزنه های افزایش قیمت ها را شناسایی کند، از سوی دیگر لازم است مانع افزایش نقدینگی در کشور شد این افزایش یکی از عوامل گرانی است، متخصیص اقتصادی در مجلس باید برای عبور از شرایط اقتصادی ناسالم به سالم راه کار ارائه دهند.

  • منبع خبر : فارس