طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، 55 هزار و 44 نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند تا مجموع آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به دو میلیون و 684 هزار و 416 نفر برسد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۷۲۲ نفر دیگر در ایالات متحده آمریکا، مجموع قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۱۲۸ هزار و ۴۴ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، ۵۵ هزار و ۴۴ نفر دیگر از مردم آمریکا به جمع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» افزوده شدند تا شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به دو میلیون و ۶۸۴ هزار و ۴۱۶ نفر برسد.

تعداد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا که در روزهای اخیر از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته، برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور به بالای ۵۰ هزار نفر رسیده است.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا روز سه شنبه هفته جاری در یکی از کمیته‌های سنا ضمن اعلام این مطلب که کروناویروس هنوز در آمریکا تحت کنترل درنیامده، هشدار داد که احتمالاً تعداد آمار روزانه مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دو میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۵۳ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک با ۴۱۸ هزار و ۶۰۵ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۱۴۳ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۱۰ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۳۳ نفر از مردم آمریکا به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۵۱۵ هزار و ۵۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و پنج میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۷۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند. ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد.

  • منبع خبر : فارس