باشگاه پرسپولس همچنان در تلاش است تا پرونده محکومیت خود در قبال برانکو ایوانکوویچ را ختم به خیر کند اما سرمربی پیشین سرخپوشان همچنان راضی به مذاکره نیست.

به گزارس شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی پیشین خود با بدهی‌های سنگین مالیاتی روبروست که در بین آنها پرونده مربوط به برانکو ایوانکویچ سنگین‌ترین آن محسوب می‌شود. پرونده‌ای که تبدیل به یکی از حساس‌ترین موضوعات این باشگاه شده تا سرخ‌ها را در آستانه محکومیتی بی سابقه باشند.

فعلاً خبری از محکومیت نیست!

در چند روز گذشته صحبت‌های زیادی درباره محرومیت قطعی پرسپولیس از سوی فیفا بابت عدم پرداخت طلب یک میلیون و پنجاه هزار یورویی مطرح شده است که وکیل برانکو نیز روی این موضوع پافشاری داشته است.
پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد هیچ نامه‌ای مبنی بر محرومیت باشگاه پرسپولیس در ابتدای ماه جولای میلادی (یازدهم تیرماه) ارسال نشده است بلکه فیفا توضیحات خود را درباره این رأی اعلام کرده و عنوان داشته است که اگر باشگاه پرسپولیس طبق حکم اولیه اقدامی را انجام ندهد در تاریخ ۱۶ مرداد ماه بایستی پرونده آن در کمیته انضباطی فیفا بررسی شده و اقدامات انضباطی برایش در نظر گرفته شود.

بنابراین نامه‌ای درباره محکومیت باشگاه پرسپولیس در زمان فعلی به سرخ‌ها نرسیده است.

تعجب بخش حقوقی از نامه فیفا

نامه اخیر فیفا درباره رسیدگی به رأی اولیه پرونده برانکو ایوانکوویچ در حالی به دست بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس رسیده است که این باشگاه در فرصت ۲۱ روزه معین شده از سوی فدراسیون بین المللی برای دریافت گردش کامل رأی (گراند حکم) و انتقال آن به دادگاه عالی ورزش اقدامات لازم را انجام داد.

از این رو مسئولان بخش حقوقی انتظار نامه جدید از سوی فیفا را نداشتند و فکر می‌کردند دادگاه CAS همچون سایر پرونده‌های خود نامه نگاری لازم را با فیفا انجام داده تا مهلتی بابت پرداخت محکومیت از سوی فیفا تعیین نشود.

ایراد شکلیِ CAS به دفاع ۱۳۰۰ صفحه‌ای

باشگاه پرسپولیس پس از پرداخت ۱۰۰۰ فرانک سوئیس برای دریافت گراند رأی اولیه از فیفا و ارائه لایحه دفاعی ۱۳۰۰ صفحه‌ای به دادگاه عالی ورزش با نامه‌های متوالی این نهاد بین المللی مبنی بر وجود ایرادات شکلی از سوی پرسپولیس روبرو شد که از سوی سرخپوشان برطرف شد. با این حال دادگاه عالی ورزش بایستی نامه نهایی خود را در قبال پذیرش بدون ایراد لایحه اعاده دادرسی به این پرونده از سوی پرسپولیس را تأیید کند.

مکاتباتی که بخش حقوقی باشگاه و دادگاه عالی ورزش در حال انجام هستند تا سرخپوشان بتوانند با تعلیق رأی اولیه فیفا، رسیدگی به آن را در CAS دنبال کنند.

گلایه بخش حقوقی پرسپولیس از دادگاه عالی ورزش

باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین نامه خود به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعلام کرده است که انتظار ارسال نامه از سوی فیفا را نداشته است چونکه این پرونده را طبق قانون در دادگاه عالی ورزش دنبال می‌کند. بخش حقوقی پرسپولیس از CAS خواسته تا طبق قوانین مندرج در آئین نامه‌های انضباطی خود به فیفا نامه‌ای را ارسال کرده و اقدام به تعلیق پرداخت جریمه از سوی پرسپولیس به برانکو کند.

برانکو اصلاً مذاکره نمی‌کند!

مهدی خواجه‌وند معاون حقوقی پرسپولیس تا کنون دو بار و امیرعلی حسینی مدیر بخش بین الملل سرخپوشان نیز یک بار با وکیل برانکو ایوانکوویچ گفتگو داشته اند تا خواهان توافق بر سر مبلغ جریمه باشند. گویا وکیل برانکو در ابتدا نظر مثبت خود را برای نشست با مسئولان پرسپولیس اعلام کرده است اما در ادامه عنوان داشته که موکل او راضی به این موضوع نیست و طبق قانون پیش خواهند رفت.

باشگاه پرسپولیس از هر ابزاری برای برقراری ارتباط با برانکو استفاده کرده است اما سرمربی کروات پیشین پرسپولیس حاضر به توافق با سرخپوشان نیست.

  • منبع خبر : مهر