معاون درمان وزارت بهداشت هزینه انجام تست تشخیص کرونا و هزینه درمان مبتلایان به کووید_۱۹ در بیمارستان های دولتی را اعلام کرد.

به گزارش شرح آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی در گفت و گو با ایسنا، درباره هزینه درمان بیماران مبتلا به کووید_۱۹ در بیمارستان های دولتی کشور، گفت: هزینه درمان کرونا در بیمارستان ها مانند هزینه سایر خدمات بیمارستانی است و بیماران پنج تا ۱۰ درصد هزینه را به عنوان فرانشیز سهم بیمار پرداخت می کنند.

وی افزود: بنابراین بیماران مبتلا به کرونایی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، فرانشیز پنج تا ۱۰ درصدی را می پردازند و برای کسانی که بدون بیمه مراجعه می کنند، هزینه به صورت آزاد محاسبه می شود.

جان بابایی تاکید کرد: البته افرادی که برای پرداخت پنج تا ۱۰ درصد فرانشیز نیز مشکل داشته باشند و امکان پرداخت این هزینه را نداشته باشند، می توانند به مددکاری بیمارستان مراجعه کنند که مددکاری وضعیت این افراد را بررسی کرده و اگر ارزیابی کند که بیمار  وضعیت مالی مناسبی ندارد، کمک می کند. بر همین اساس موارد زیادی از بیماران کرونایی را داشتیم که هزینه آنها کاملا رایگان شده و یا به آنها تخفیف داده شده است. در عین حال به طور کلی هزینه پنج تا ۱۰ درصد فرانشیز را دریافت می کنیم؛ چراکه قانون به ما اجازه داده است که طبق مصوبه هیات وزیران فرانشیز پنج تا ۱۰ درصدی را از بیمار دریافت کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره هزینه انجام‌ تست PCR در بیمارستان ها، گفت: تست PCR در بیمارستان های دولتی همچنان به صورت رایگان انجام می شود. در حوزه سرپایی و در بخش بیماریابی برای مدیریت شرایط،  تست فقط برای افراد بالای ۶۰ سال انجام می شود، اما در بیمارستان این موضوع مطرح نیست.

  • منبع خبر : ایسنا