مراسم رونمایی از کتاب شعر “مراقبت از تاریکی”، شهرام میرزایی، از شاعران و نویسندگان صاحب سبک خوی، با حضور اصحاب شعر و ادب و با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری در مجتمع فرهنگی و هنری خوی برگزار گردید. به گزارش خبرنگار شرح آنلاین از آذربایجان غربی، در این مراسم با حضور […]

مراسم رونمایی از کتاب شعر “مراقبت از تاریکی”، شهرام میرزایی، از شاعران و نویسندگان صاحب سبک خوی، با حضور اصحاب شعر و ادب و با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری در مجتمع فرهنگی و هنری خوی برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار شرح آنلاین از آذربایجان غربی، در این مراسم با حضور دکتر امیر تیموری، در خصوص پیشینه غنی فرهنگی و وجود عالمان و مفاخر برجسته شهرستان و اهمیت کتاب و نویسندگی سخنرانی کرد.
سرپرست فرمانداری خوی میزان تاثیرگزاری انسانها در سرنوشت جامعه خود را مهم دانسته و افزود: شعرا، ادبا، مورخین و فرهیختگان خوی در جامعه ایران موثر بوده اند . این شهر مهد زریاب خویی ها، آیت الله خویی ها و خیلی از بزرگان مطرح دیگر است.
وی با تقدیر از نشر کتاب شعر شهرام میرزایی، بیان داشت:  امثال میرزایی ها و دیگر شعرای این شهر سهم بزرگی در تاریخ فرهنگ این دیار داشته و دارند.
در این آیین استاد هاشم عابدی نیز درباره نویسنده و کتابش به ایراد سخن پرداخته و سپس تعدادی از شاعران حاضر اشعار خود را قرائت نمودند.

در این مراسم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد خوی ضمن اشاره به فعالیت های گسترده اصحاب فرهنگ و هنر، وضعیت انجمن های ادبی و نویسندگان؛ لزوم حمایت بیش از پیش از این قشر را خواستار شد و افزود:  این کتاب تلاشی ارزشمند در راستای ترویج شعر و ادب است.

شهرام میرزایی نویسنده کتاب و سراینده اشعار این اثر فاخر گفت: اشعارم در ژانر اجتماعی و برای ایران و ایرانی هستم.

تئوریسین جریان شعری “مرکب حرکت” اضافه ذاشت: این کتاب در ژانر مرکب حرکت سروده شده و با کتاب‌هایی که به صورت مرسوم به چاپ می‌رسند، تفاوتی در فرم و ساختار دارد.

در ادامه این آیین فرهنگی باشکوه با که اجرای خوب دکتر وحیدحیاتلو انجام گرفت، چندتن از شعرای خوی به شعرخوانی پرداختند و در پایان این کتاب با قرائت شعری از نویسنده، رونمایی گردید.