سرپرست فرمانداری خوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود محدودیت های تجاری، ۲۵۰ میلیون دلار کالا از طریق مرزهای این شهرستان به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شده است. به گزارش شرح آنلاین از خوی، امیر تیموری در بازدید از روند صادرات از گمرکات خوی افزود: این میزان درآمد صادراتی با صدور ۱۱۸ هزار […]

سرپرست فرمانداری خوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود محدودیت های تجاری، ۲۵۰ میلیون دلار کالا از طریق مرزهای این شهرستان به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شده است.

به گزارش شرح آنلاین از خوی، امیر تیموری در بازدید از روند صادرات از گمرکات خوی افزود: این میزان درآمد صادراتی با صدور ۱۱۸ هزار تن کالا به دست آمده است.

وی اضافه کرد: این میزان از نظر وزنی ۲ برابر و از نظر ارزش ریالی، پنج برابر مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

فرماندار خوی بیان کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های صادراتی این شهرستان، وجود گمرک ریلی است که در آذربایجان غربی بی نظیر بوده و در کشور نیز نظایر بسیار کمی دارد.

تیموری گفت: سهم گمرک ریلی رازی خوی از صادرات امسال ۱۰۰ هزارتن انواع کالا به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار بوده که با استفاده از ۲ هزار و ۴۰۰ واگن قطار با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گمرک داخلی خوی صادر شده که نیمی از آنها تولیدات واحدهای صنعتی آذربایجان غربی بوده است.

وی عمده مقصد کالاهای صادراتی این گمرک را کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه از جمله امارات و کشورهای اروپایی اعلام کرد و افزود: انواع ایزوگام، آب میوه، کنسانتره میوه، سنگ معدنی، انواع بیسکویت، نمک و محصولات کشاورزی از جمله کالاهای صادراتی بوده است.