فرماندار جدید شهرستان سلماس در آیین معارفه خود گفت :از خداوند منان خواستارم تا توقیق دهد تا پاسدار حریم آزادی در عرصه اندیشه باشیم.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین آذربایجان غربی، وی افزود: جا دارد در ابتدای عرایض خود از حسن انتخاب استاندار محترم و حسن نظر نماینده مردم شریف سلماس در مجلس شورای اسلامی و معاونت سیاسی امنیتی استانداری نسبت به بنده تشکر نمایم.

او ادامه داد: از اینکه در این موقعیت توفیق خدمت برای بنده نصیب شده است بسیار خرسندم و امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم باشم.

عسگری گفت: اتفاق نظر،وفاق همدلی تمام اقشار و تشکل های سیاسی و سازمان های مردم نهاد،سازمان های مردم نهاد و همه مسئولین شهری را برای توسعه لازم می دانم.

وی بیان داشت: به حول و قوه الهی از تمامی ظرفیت های شهر در جهت توسعه شهری استفاده خواهیم نمود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی  نیز در این مراسم گفت: بحث انتصابات اداری همواره وجود داشته و بحث جدیدی نیست امیدواریم از خدمات آقای اصغری در استانداری نهایت استفاده را ببریم.

علی مصطفوی افزود: آقای عسگری سرپرست فرمانداری سلماس از نیروهای بومی این شهرستان و دارای سوابق مدیریتی مختلف در سطوح گوناگون می باشد و مطمئنا با همراهی مردم و مسئولین باعث حرکات خیر در سلماس خواهند بود.

وی ادامه داد: مردم سلماس مردمانی صبور، غیرتمند و با هوش و ذکاوت بالا هستند و همین امر از اهمیت بالای قبول مسئولیت در این شهرستان حاکی است و امیدواریم آقای عسگری در این مسئولیت موفق و سربلند باشد.

معاون استاندار تصریح کرد: استان در شرایط ویژه از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و لحظه ای غفلت در این خصوص می تواند زحمات چندین ماهه کادر زحمتکش درمان و سلامت را به هدر دهد.

مصطفوی ادامه داد: انجام رزمایش کمک های مومنانه و کمک به همنوعان توسط مردم برگ زرینی در ایام سخت کرونا بود که جای قدردانی از مردم عزیز دارد.

وی گفت: جادارد از همراهی مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک به کادر درمان در مقابله با کرونا قدردانی نماییم اما با توجه به عدم رعایت موارد بهداشتی توسط برخی مردم شاهد افزایش آمار ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در سطح استان بودیم که بحمدلله با توجه مردم و تلاش مسئولین در چند روز اخیر این مورد کنترل شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هفته دولت را در پیش داریم و امسال باید متفاوت برگزار شود افزود: چرا که آخرین هفته دولت دولت تدبیر و امید است و مسئولان باید در زمینه تبیین دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف و امیدبخشی به مردم گام بردارند.

مصطفوی گفت: در حوزه نجات دریاچه ارومیه و انجام پروژه های مختلف در سطح استان دولت عملکرد خوبی داشت و نیاز است تا همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در زمینه هایی چون توجه به جوانان، تامین مسکن و اشتغال این قشر جامعه تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تبدیل دو روستای ملحم و سیلاب سلماس به نقاط شهری توسط استانداری انجام شده و امیدواریم روند اداری آن تمام شده و به زودی تبدیل به شهر شوند.

معاون استاندار ادامه داد: امروزه تجارت مرزی و مراوده تجاری با کشورهای همسایه مهمترین مسئله کشور در شرایط ظالمانه تحریم است و طی جلسات مختلف در شورای تامین استان مصوبات و موافقت های لازم با بازگشایی مرز کوزه رش صورت گرفته اما مسئله مهمتر رضایت کشور ترکیه برای این امر است که در این خصوص رایزنی ها از مجاری مختلف در حال انجام است.

” مرتضی اصغری ” فرماندار سابق سلماس در ادامه این جلسه گفت: شهرستان سلماس مهد تمدن بشری در خاورمیانه و شهرستان اولین هاست با طبیعت و پتانسیلهایی بسیار بالا در حوزه های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در پایان هر ماموریتی باید گزارش عملکرد و نامه اعمالمان را به مردم عزیز ارایه دهیم

فرماندار سابق سلماس گفت: بهره برداری از مدرن ترین تصفیه خانه آب شرب سلماس، افتتاح ورزشگاه ۶هزارنفری سلماس، احداث شهرک های گلخانه ای و… از جمله اقدامات جمعی مسئولین سلماس در دوره فرمانداری بنده است اما همچنان بابت اینکه عملکرد قابل قبولی در دوره ماموریت خود نداشتم از محضر مردم شریف سلماس عذرخواهی می کنم.

اصغری گفت: مهمترین نکته قابل توجه در حوزه اداری و اجتماعی سلماس، وجود ارامش و ثبات در حوزه عملکردهای مختلف از جمله در برگزاری انتخابات مجلس یازدهم بود که جز با تلاش همه مسئولین عزیز ادارات سلماس و همکاری شان با بنده در طول مدت خدمتم، میسر نمیشد

این مسئول ادامه داد: از همه مسئولین عزیز در سطوح مختلف که در این مدت کمک‌حال ما بودند و در راستای رشد و توسعه سلماس همپا و یاور بنده بودند کمال قدردانی را کرده و از مردم عزیز بابت همه کارهای نکرده ام طلب عفو و مغفرت دارم و امیدوارم دعای خیر مردم همراهم باشد.

وی گفت: اقای عسگری از نیروهای خدوم و زحمتکش می باشند که در طول فعالیت خود در حوزه ها و مسئولیت های مختلف کوله باری از تجربه را همراه خود دارند و امروز مفتخریم که ایشان به عنوان یک سلماسی این مسئولیت سنگین را عهده دار می شوند.

دکتر رضازاده،نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در آیین تودیع و معارفه فرماندار سلماس:

🔸با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در افتتاح مجلس و‌ دیدار با نمایندگان مجلس بصورت ویدئو کنفرانس ایشان در خصوص اقتصاد،معیشت و عدالت اجتماعی و نمایندگان را به همکاری با دولت توصیه کردند.

🔸و همچنین معظم له با رعایت ادب،شئونات و اخلاق جای سوال هم برای نمایندگان را محفوظ دانستند،لذا در  این دوره حساس که دشمنبا ابزار مختلف به نبرد با مردم ایران آمده است نیاز به وحدت،تعامل و کار شبانه روزی داریم.

🔸بنده بعنوان عضو کوچکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل با استاندار محترم را در استان در معیت سایر نمایندگان استان در اولویت کاری خود داریم و بحمد الله روحیه تعامل و همدلی بین نمایندگان استان و مسئولین برقرار است.

🔸موضوع معیشت،اقتصاد،مقابله با تورم و سایر مشکلات کشور در اولویت کاری مجلس قرار گرفته است و نهایت سعی مجلس بر این است تا در ایام باقی مانده از دولت دکتر روحانی بهترین نحوه مدیریت را در کشور اجرایی کند.

🔸از جمله اقداماتی که در از آغاز دوره جدید مجلس در شهرستان سلماس انجام شده است میتوان به پیگیری های جدی و موثری در خصوص آغاز عملیات اجرایی سد دیر علی،بیمارستان جدید سلماس،وضعیت جاده های سلماس و همچنین مرز سلماس و‌منطقه ویژه اشاره نمود.

🔸مرکزیت فرمانداری باید از هرگونه تفکر سیاسی و حزبی فارغ باشد و خانه ای برای تمام اقشار مردم باشد.

🔸اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید تمام امورات بدون وابستگی به یک حزب و گروه پیگیری شود،مردم ازبحث های سیاسی خسته اند.

🔸سفره های مردم امروز کوچکتر می شود،سطل های زباله شبانه توسط ده ها نفر زیر و رو می شود،این مسائل باید مورد توجه قرار بگیرند نه مسائل حزبی و جناحی

🔸از تمامی اعضای شورای اداری تقاضا داریم به ساعات اداری اکتفا نکنند،اگر در عرض ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت نیز به مردم خدمت کنیم باز کم است.

🔸با یک نه گفتن،امید مردم را به نا امیدی تبدیل نکنیم،انتظارات مردم را فراهم کنیم و آن ها را درگیر بروکراسی اداری نکنیم.

🔸در عزل و نصب هاباید تقوا و تخصص مد نظر قرار گرفته شود،مرکزیت فرمانداری باید از هرکونه درگیری سیاسی و حزبی جلوگیری کند.

🔸از زحمات سه ساله فرماندار سابق سلماس نهایت تشکر را دارم و بنده مانند همه مردم سلماس ۲۴ ساعت قبل اطلاع پیدا کردم که استاندار محترم تصمیم جابجایی مدیریتی را در فرمانداری سلماس دارند و خودم را نیز درگیر چنین مسائلی نمیکنم.

🔸برای فرماندار جدید سلماس نیز که از نیروهای ارزشی و پر تلاش هستند آرزوی توفیق دارم.

🔸امید است با همکاری،تعامل و هماهنگی در پیشرفت شهرستان سلماس نهایت تلاش را داشته باشیم.

  • منبع خبر : شرح آنلاین