رئیس مجلس در پیام‌هایی جداگانه به رئیس مجلس و دبیرکل حزب‌الله لبنان سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳روزه را تبریک گفت و این پیروزی را برگ زرینی در تاریخ مبارزات منطقه دانست.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه به «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان چهاردهمین سالروز حماسه پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه را تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام رئیس قوه مقننه به رئیس مجلس لبنان به شرح زیر است:

جناب آقای نبیه بری

رئیس محترم مجلس نمایندگان جمهوری لبنان

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته؛

«خرسندم؛ با کمال مسرت و افتخار فرا رسیدن سالروز پیروزی مقاومت لبنان غیور و صبور در جنگ ۳۳ روزه (حرب تموز) را به جنابعالی و سایر اعضای محترم مجلس نمایندگان لبنان تبریک و تهنیت عرض نمایم.

بی‌تردید پیروزی مقاومت لبنان، نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ مبارزات منطقه و شکست فاحش ارتش پوشالی رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌رود.

این پیروزی غرور آفرین، که در پرتو عنایات الهی، همبستگی و اتحاد رهبران لبنان و در سایه رشادت و فداکاری شهدای مقاومت به وجود آمد، موجبات ترس و اندوه دشمنان مقاومت و بارقه امید برای مسلمانان و مایه افتخار جهان اسلام می‌باشد.

فرصت را مغتنم شمرده؛ از خداوند متعال توفیق و عزت روز افزون جنابعالی، سعادت و بهروزی نمایندگان پارلمان، ملت شریف لبنان و مقاومت را مسئلت می‌نمایم.»

به گزارش مهر، متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله

دبیرکل محترم حزب الله لبنان

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته؛

«صمیمانه ترین، تهانی و تبریکات اینجانب را در سالروز حماسه بزرگ پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه (حرب تموز) که سراب قدرت رژیم اشغالگر قدس را در سایه مجاهدت و سلحشوری غیورمردان مقاومت به خاک مذلت کشانید، پذیرا باشید.

به اعتراف جهانیان، این حماسه بزرگ نشان داد رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان حماسه‌ای آفریدند که در گذر تقویم تاریخ هنوز رهبران رژیم صهیونیستی کابوس شکست و وحشت آن را در خاطر خود مرور می‌کنند.

بی تردید نبرد ۳۳ روزه، معادلات نظامی _ سیاسی حاکم بر منطقه را دگرگون ساخت و نقطه عطف درخشانی برای تاریخ مبارزات مقاومت اسلامی و پیامد شکوهمندی علیه رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌رود.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تاکید مجدد بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از لبنان و مقاومت، از خداوند منان برای جنابعالی سلامت و سعادت، برای غیورمردان مقاومت و حزب‌الله توفیق روز افزون و برای مردم عزیز لبنان سربلندی، عزت و رفاه مسئلت دارم.»

  • منبع خبر : مهر