نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: دولت هرچه سریع تر پروژه ملی شبکه اطلاعات را با اتمام برساند تا شاهد بستری مناسب برای دسترسی امن و پایدار کاربران به سرویس‌های ملی مهیا شود.

به گزارش شرح آنلاین از آذربایجان غربی، عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگاران تکمیل شبکه ملی اطلاعات را یکی از پروژه های مهم ملی کشور دانست و اظهار داشت: مطالبه چندین ساله رهبر معظم انقلاب در سند تبیین شبکه ملی اطلاعات بعنوان یکی از زیر ساخت های اصلی کشور در تولید محتوای سالم را باید هرچه سریعتر جامه عمل پوشاند و نسبت به رفع موانع آن از تمام ظرفیت ممکن استفاده کرد.

وی افزود: توجه به زیر ساخت های کشور زیربنای توسعه و پیشرفت و آبادانی هر کشور توسعه یافته تلقی می شود که این اهم محقق نخواهد شد مگر با تلاش و روحیه جهادی مسئولان.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات، گفت: ایجاد بستری مناسب برای تولید محتوای سالم و نگهداری امن اطلاعات ضمن کاهش هزینه های آن منجر به کاهش هزینه اینترنت نیز خواهد شد بنابراین، یکی از جنبه های مهم این طرح، بعد اقتصادی آن است که هم به نفع دولت و هم به نفع مردم است.

وی ادامه داد: ایجاد زیست بوم مجازی سالم و پاک یک از شاخصه های اصلی در فضای مجازی است و باید دولت در ایجاد بسترهای آن اهتمام ویژه ای برای رفع موانع آن داشته باشد.

نجف زاده، از عدم برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی نیز انتقاد کرد و گفت: بسیاری از طرح‌ها و دستور کارهای مربوطه این شورا روی زمین مانده است و این نشان از بی اهمیتی دولت نسبت به این طرح دارد.

وی در پایان کرونا را فرصتی برای به چالش کشیدن مسئولان دانست و گفت: با وجود جنبه های منفی و زیان بار این ویروس خطرناک باید به جنبه های مثبت آن نیز اشاره کرد که یکی از آن ها وضعیت تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در وضعیت پیش آمده کنونی است که اهمیت ایجاد بسترهای مناسب برای آموزش و یادگیری آنلاین را دو چندان می کند و لازمه آن ایجاد زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات است.