سئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از برگزاری ۸۲ کارگاه مشاوره ای اشتغال و کارآفرینی در یک سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان خبر داد. به گزارش شرح آنلاین جعفر رزمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان عملکرد یکساله بسیج سازندگی استان، گفت: پرداختن به بحث آموزش برای توسعه کارآفرینی جزو […]

سئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از برگزاری ۸۲ کارگاه مشاوره ای اشتغال و کارآفرینی در یک سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین جعفر رزمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان عملکرد یکساله بسیج سازندگی استان، گفت: پرداختن به بحث آموزش برای توسعه کارآفرینی جزو اهداف اصلی این مجموعه است .
وی اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر در حوزه فنی و حرفه ای و ۴۱ هزار نفر در بخش سلامت تحت آموزش های بسیج سازندگی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در حوزه تربیت مربی نیز بسیج سازندگی وارد عرصه شده و تاکنون ۳۶۸ نفر از مربیان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی با برگزاری دوره های مختلف گواهی نامه های مربوطه را اخذ کرده اند.
رزمی گفت: ۱۷۹ مربی در بخش فنی و حرفه ای ، ۱۱۶ مربی در بخش جهاد کشاورزی و ۷۳ مربی در سایر بخش ها توسط بسیج سازندگی تربیت و برای برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی به نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم اعزام شدند.
وی، آموزش و مشاوره نیروهای جوان و آماده به کار، بسترسازی برای اشتغال جوانان، تشکیل کلاس های آموزش سلامت برای ارتقای سطح سلامت جامعه، تسهیل سرمایه گذاری در طح های اقتصاد مقاومتی و کمک به اخذ مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه های همسو را از رویکردهای بسیج سازندگی در حوزه آموزش و کارآفرینی عنوان کرد.
رزمی انعقاد تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی استان را از جمله اقدامات بسیج سازندگی برای کارآفرینی عنوان کرد و گفت: در همین راستا تفاهم نامه هایی نیز با معاونت غذا و دارو و همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز منعقد شده است.
وی ، انعقاد چنین تفاهم نامه هایی را در راستای اشتغالزایی ارزیابی کرد و افزود: طی هفته های اخیر نیز تفاهم نامه سه جانبه بین بسیج سازندگی و بسیج جامعه زنان و جمعیت حمایت از کارآفرینی و توانمندسازی زنان تعاون گر به امضا رسید.