وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت ما آموزش حضوری است هیچگاه آموزش های دیگر را بر آموزش های حضوری رجحان ندادیم.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، حاجی میرزایی با حضور در استودیو پخش خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه یک سیما افزود: اجتماعی شدن دانش آموزان، تقویت ارتباطات و ذهن آنها و تعاملات آنها با یکدیگر از قابلیت‌های ممتاز آموزش حضوری است.

وی گفت: اصل بر آموزش حضوری است مگر اینکه اجازه آموزش حضوری را نداشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دورنمای روشنی از آینده کرونا نداریم افزود: ما باید مراقبت از خود را به فرزندانمان آموزش دهیم.

وی ادامه داد: هیچ دانش آموزی به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند نباید از آموزش محروم باشد و سامانه شاد تا ۷۰ درصد از دانش آموزان را پوشش می‌دهد و درباره مابقی دانش آموزان از روش‌های دیگر استفاده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از مدارس ما در مناطق بسیار کم جمعیت هستند گفت: در حال حاضر پنج هزار مدرسه با حدود پنج دانش آموز و ۱۰ هزار مدرسه با ۱۰ دانش آموز و حدود ۳۵ درصد مدارس ما با حدود ۵۰ دانش آموزش فعالیت می‌کنند که این مدارس می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کار آموزش را به صورت حضوری ادامه دهند.

حاجی میرزایی افزود: تلویزیون یکی از روش‌هایی می‌باشد که از آن استفاده خواهیم کرد و تلویزیون با تبدیل کردن خانه‌ها به مدرسه ظرفیت فوق العاده ای در آموزش ایجاد کرد.

وی درباره دانش آموزان پایه اول و هنرستان‌ها گفت: امسال در دوره‌های ابتدایی و دوره‌هایی که تغییر پایه دارند و به مقطع دیگر می‌روند بدلیل معرفی معلمان با دانش آموزان سعی می‌شود تا آموزش حضوری باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره قابلیت‌های سامانه شاد افزود: بخش‌هایی از سامانه شاد را که بر عهده وزارت آموزش و پرورش بود انجام داده‌ایم ولی بخش مربوط به پهنای باند و میزان ترافیک کشور به وزارت ارتباطات محول شده و در حال حاضر آخرین نسخه سامانه شاد را فردا رونمایی داخلی و روز پنجشنبه رونمایی عمومی خواهیم کرد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در ظرفیت‌های جدید سامانه شاد، امکان ارتباط زنده کلاس، امکان تکلیف به دانش آموزان، حضور و غیاب آنها، آزمون گرفتن و امکان صفحه اختصاصی معلم برای بارگذاری محتوا میسر شده است.

وی درباره هزینه استفاده از سامانه شاد گفت: با نظر کارگروه تعیین شده فعلاً عدد یک سوم می‌باشد ولی سعی می‌کنیم این هزینه‌ها حداقل برای مناطق محروم و افرادی که شرایط اقتصادی ندارند رایگان شود.

  • منبع خبر : مهر