رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت: امنیت مردم خط قرمز مجموعه دستگاه قضایی بوده و با هرکسی که بخواهد با هر رویکرد، انگیزه و هدفی این امنیت را به ناامنی تبدیل کند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز در نشست تعامل و هماهنگی دادگستری استان و فرماندهی انتظامی با بیان اینکه نیروهای مسلح در کل کشور پیشقدم در تامین امنیت نظام و کشور بوده و زحمات بسیاری برای تامین امنیت متحمل شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به کلیت قانونی تاسیس نیروی انتظامی که بیانگر فلسفه و اهداف تشکیل آن بوده به این مهم پی می‌بریم که قانونگذار یک ظرفیت و جایگاه بسیار بزرگی را برای نیروی انتظامی قائل بوده و اهداف بسیار مهمی را برای آن تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمامی شئون حضور و بروز و ظهور داشته و بیشترین روابط تشکیلات قضایی استان با نیروی انتظامی است، افزود: عمیقا به این موضوع اعتقاد داریم هر قدر هم‌افزایی، تعامل و همفکری بین دادگستری و نیروی انتظامی افزایش یافته، هدفمند و عملیاتی شود به مردم ایجاد آرامش و احساس امنیت خواهد داد و اطمینان خاطری در پرسنل انتظامی و همکاران قضایی ایجاد خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز مجموعه دستگاه قضایی بوده و یکی از فلسفه‌های وجودی دادگستری و نیروی انتظامی تامین امنیت برای مردم بزرگوار کشور و استان است و با هرکسی که بخواهد با هر رویکرد، انگیزه و هدفی این امنیت را به ناامنی تبدیل کند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر برخورد با برهم زنندگان امنیت در استان به‌طور جدی، بیان داشت: زیبنده استانی به این بزرگی نیست که گفته شود، افرادی سعی در برهم‌زدن امنیت آن هستند.

خلیل‌اللهی در خصوص پیشنهاد تشکیل قرارگاه مختص جلب محکومین، یادآور شد: تمام اقداماتی که در احضار، جلب، دستگیری، بازجویی، محاکمه و صدور رای انجام می‌شود، همگی یک امر انتزاعی بوده و متهم زمانی طعم عدالت را خواهد چشید و مردم زمانی احساس آرامش خواهند کرد که این اقدامات منجر به نتیجه شود و این نتیجه در اجرای احکام مشخص می‌شود اگر این اتفاق نیفتد و شخص در اجرای احکام دستگیر و حکم صادر نشود، تمامی اقدامات بی نتیجه خواهد ماند.

  • منبع خبر : فارس