رئیس مرکز رشد واحد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: داروی کوپامر از جمله داروهای راهبردی و ویژه بیماران ام. اس است که انحصار تولید آن فقط در اختیار رژیم صهیونیستی بود که با تولید آن در شرکت داروسازی زهراوی تبریز انحصار آن شکسته شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا سیاهی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت داروسازی زهراوی انحصار داروی کوپامر را از صهیونیست ها گرفت، اظهار داشت: این شرکت به عنوان دومین شرکت تولید کننده داروی کوپامر در جهان توانست انحصار این داروی بیماران  ام. اس را از شرکت صهیونیستی بگیرد.

وی افزود: داروی کوپامر از جمله داروهای راهبردی و ویژه بیماران ام. اس است که انحصار تولید آن فقط در اختیار رژیم صهیونیستی بود که با تولید آن در شرکت زهراوی، در چند سال گذشته انحصار آن شکسته شد.

رئیس مرکز رشد واحد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: تبریز با چندین شرکت داروسازی به عنوان قطب دارو سازی کشور مطرح است.

 ۸۰ تا ۸۵ درصد شرکت های داروسازی در کشور نیمه دولتی هستند

بازرس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد شرکت های داروسازی در کشور نیمه دولتی هستند، گفت: این امر باعث شده  عمر مدیریت در این داروسازی ها به یکسال هم نمی رسد که در بیشتر مواقع مشکلات زیادی برای این شرکت های داروسازی ایجاد می کند.

 برم هگزین موثر درمان کرونا در مرحله دارونما

سیاهی با بیان اینکه پژوهشگران تبریزی از داروی برم هگزین بعنوان خلط آور و رقیق کننده ترشحات موکوسی به عنوان داروی موثر در درمان کرونا مطرح کردند، گفت: این دارو مقاله علمی اش  مطرح شده و از آن برای تخلیه خلط و جلوگیری از نفوذ سلول کار می کنند.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز افزود: این دارو در بهبود بیماران کرونا موثر بوده و در حال حاضر نمونه های خود را در حد کشوری توسعه دادند و در حال حاضر در مرحله دارونمای قرار دارد.

بازرس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داروساز کسب و پیشه نیست حرفه است، اظهار  داشت: مستلزم مهارت و درک مشکل و مشکلات مردم است و اصلی ترین نقش دارو ساز حفظ و ارتقا سلامت مردم با اطمینان از اثر بخشی، ایمنی و سلامت است.

وی تصریح کرد: داروسازی در چرخه سلامت یکی از پراهمیت ترین وظایف حیاتی را بر عهده دارد. به طوری که ما شاهد ارائه مشاوره های دارویی به مردم در داروخانه ها هستیم.

  • منبع خبر : فارس