رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه سران قوا را داریم و به عنوان نماینده قوه مقننه در آن جلسه با توجه به این نظارت میدانی، مشکلات مربوط به مدیریت کرونا را مطرح خواهم کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف در جلسه بررسی مشکلات کادر درمان با حضور مسئولان و کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره)، گفت: وظیفه اصلی مجلس نظارت است و نظارت میدانی یکی از وجوه اصلی آن است.

وی ادامه داد: ساعت دوازده ظهر امروز تصمیم گرفتیم در بیمارستان حضور پیدا کنیم و مشکلات را از نزدیک ببینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا جلسه سران قوا را داریم و به عنوان نماینده قوه مقننه در آن جلسه با توجه به این نظارت میدانی، مشکلات را مطرح خواهم کرد، اظهار داشت: در هر چهار حوزه پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی باید تصمیم‌های جدی بگیریم.

قالیباف بیان کرد: چهارشنبه نیز جلسه‌ای تخصصی با مسئولان بخش درمان کشور خواهیم داشت. ان‌شاءالله بازدید امروز در کنار جلسه سران قوا و جلسه تخصصی چهارشنبه برای رسیدن به یک جمع‌بندی عملیاتی در خصوص مدیریت کرونا کمک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ مهرماه) پس از بازدید سرزده از بخش های مختلف مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از کرونا نمی ترسید، چون مسئولان کمتر به دل کرونا می آیند، گفت: نه، چه ترسی؟ در هر صورت باید با کرونا زندگی کرد. البته ما جانب احتیاط را رعایت می کنیم، اما به هرحال نمی شود به خاطر کرونا، ارتباط با مردم را قطع کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص کمبود نیرو و تجهیزات در بیمارستان ها برای مداوای بیماران کرونایی، گفت: حتماً این مسائل را در جلسه فردا سران قوا مطرح می کنم، البته دولت اقدام کرده تا مابقی مصوبه بودجه یک میلیارد یورویی پرداخت شود. از طرف دیگر موضوع تامین تجهیزات به ویژه تجهیزات تولید داخلی با اولویت دنبال می شود.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن گفت وگو و استماع دغدغه های کارکنان و پرستاران بخش ICU بیماران کرونایی این مجتمع درمانی گفت: همه مردم قدردان شما هستند و قطعاً بهترین قدردانی آنها این است که پروتکل ها را رعایت کنند. من هم به سهم خود در ساعت ۱۲ تصمیم گرفتم که به صورت سرزده به اینجا آمده تا خداقوتی به شما بگویم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز مجموعه جامعه پزشکی به صورت بی نظیر و کم نظیر انجام وظیفه کرده اند و امروز نیز تمام خاطرات دوباره در حال تکرار است، زیرا پرسنل درمانی از جان خود می گذرند تا جان شهروندان حفظ شود. از طرفی من در جریان مسائل و مشکلات مالی و درمانی کارکنان هستم و ان شاءالله در راستای رفع این مشکلات، تلاش های خود را انجام می دهیم.

قالیباف در پاسخ به دغدغه کادر درمانی درباره عدم پرداخت حق کرونا و تامین تجهیزات درمانی در چند ماه اخیر گفت: طبیعتاً مشکلات مالی باید حل شود، البته تلاش کسی که جان و وقتش را در این عرصه می گذارد، با پرداخت هر میزان قابل جبران نیست. همچنین موضوع ارائه تجهیزات به بخش های درمانی را نیز دنبال خواهیم کرد.

در جریان این بازدید قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از مردم نیز گفت و گو کرد.

در این صحبت صمیمانه، خانمی با مراجعه به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که من در شهر بافق زندگی می کنم، متاسفانه با وجود هزینه های درمانی بالای همسرم، از زمان آغاز دولت یازدهم، یارانه ما قطع شده است که قالیباف قول مساعد پیگیری مشکلات وی را داد.

همچنین یکی دیگر از حاضران خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف؛ من حزبی و جناحی نیستم، اما سوال من اینجاست که آقای رئیس جمهور الان در وضعیت کرونایی کشور کجاست؟ به نظر من اگر مسئول در بدنه ملت نباشد، آن مسئول عرضه ندارد. مسئول خوب و مردمی آن است که در بین مردم باشد. اینکه سردار قالیباف به آن استان رفته و همچنین با حضور در بیمارستان مشکلات را بررسی می کند، مردم قدردان این روحیه هستند. به نظر من این مسئله جسارت و عرضه می خواهد که مسئولی در شرایط کرونایی برای بازدید به بیمارستان بیاید.

  • منبع خبر : مهر