استاندار آذربایجان‌شرقی، جمهوری اسلامی ایران را طرفدار صلح و دوستی در منطقه خواند و از آمادگی کشور برای میانجیگری با طرف‌های مناقشه قره‌باغ برای پایان درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی در بازدید از نوار مرزی استان در محدوده شهرستان خداآفرین در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان  اظهار داشت: اوضاع مناقشه قره‌باغ به‌صورت شبانه‌روزی توسط نیروهای زحمتکش مرزبانی رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آمادگی نیروهای نظامی و مرزبانی، دلگرم کننده است، افزود: در مقایسه با روزهای گذشته، آرامش نسبی بین طرفین درگیر در قره‌باغ حاکم شده است.

پورمحمدی  با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن سریع مناقشه نظامی در قره‌باغ یادآور شد: ضمن احترام به تمامیت ارضی کشورها، مخالف هرگونه اشغالگری بوده و آمادگی خود را برای میانجیگری در راستای پایان مناقشه نظامی در قره‌باغ اعلام می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود، گفت‌وگو را تنها راهکار اصلی برای صلح در قره‌باغ دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، طرفدار صلح و آرامش بوده و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیت خود استفاده می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به اصابت بیش از ۵۰ راکت و گلوله جنگی به خاک استان در طی چند روز اخیر تصریح کرد: تذکر و نارضایتی خود را به هر دو‌ طرف اعلام کرده و وزارت امور خارجه نیز تذکرات لازم را به هر دو‌ طرف داده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در این سفر از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی بازدید و بر تسریع در بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی تاکید کرد.

پورمحمدی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی این سد، ابراز امیدواری کرد به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با شرکت در جلسه شورای تامین شهرستان خداآفرین، آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی این شهرستان را بررسی کرد.

راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز استاندار را در سفر به شهرستان خداآفرین همراهی می‌کرد.

  • منبع خبر : فارس