در روزهای اخیر، اخبار و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد که بر لزوم پرداخت مبلغی پول در ازای بازدید از مزار محمدرضا شجریان، حکایت داشت؛ موضوعی که در ادامه پیگیری های ایسنا برای اطلاع از صحت و سقم آن را به همراه داشت.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، انتشار مطالبی درباره دریافت ورودی در ازای بازدید از مزار محمدرضا شجریان و پیگیری ها در این باره از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با این پاسخ همراه بود که پیکر استاد شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده است و آرامگاه فردوسی هم یک بنای تاریخی محسوب می‌شود، لذا اداره آن تحت نظر وزارت گردشگری و میراث فرهنگی است؛ ضمن اینکه بازدید از این آرامگاه همانند هر بنای تاریخی دیگر یا موزه ای، به پرداخت ورودی نیاز دارد.

خبرنگار ایسنا در ادامه با مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم تماس گرفت که آنان نیز با تأیید جمله های بالا توضیح دادند که بازدید از آرامگاه فردوسی همانند بسیاری از ابنیه تاریخی مانند موزه لوور، نیازمند پرداخت مبلغ ورودی است و از آنجا که مزار استاد شجریان در محوطه موزه آرامگاه فردوسی قرار دارد، پیش از وارد شدن به محوطه باید ورودی پرداخت کرد.

 

محمدرضا شجریان ـ استاد آواز ایران ـ ۱۷ مهر ۹۹ پس تحمل دوره‌ای بیماری، در تهران درگذشت و بنا به وصیت خود وی، پیکر او در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

  • منبع خبر : ایسنا