تبریز- معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به پیگیری موضوع امنیت مرزنشینان شهرستان خداآفرین گفت: حفظ امنیت مرزهای کشور جزو خطوط قرمز وزارت امور خارجه است.

به گزارش  شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، عباس عراقچی ظهر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از نوار مرزی شهرستان خداآفرین به خبرنگاران گفت: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی جزو اصول خدشه ناپذیر وزارت امور خارجه است.

وی با اشاره به اینکه امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران غیرقابل اغماض است، ادامه داد: درپی جنگ قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان یک سری مشکلات برای مرزنشینان کشورمان پیش آمده است که پیگیر این موضوع هستیم و دیدارهای مختلفی در این خصوص خواهیم داشت.

عراقچی با تاکید بر اینکه درباره حفظ امنیت مرزها به هیچ وجه کوتاه نمی آییم، ادامه داد: این موضوع باعث نگرانی ما شده و به لحاظ سیاسی و مرزی در حال پیگیری این مسئله هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه سپس در خصوص استفاده از سدهای مرزی نیز گفت: باید از سدهای مرزی به طور مشترک به نحوی بهره برداری شود که هیچ تهدیدی متوجه مناطق مرزی نشود.

وی سپس در خصوص سدهای مرزی خداآفرین و قیزقلعه سی نیز گفت: ایران به تفاهم نامه با جمهوری آذربایجان در مورد ساخت و بهره برداری از سدهای مرزی خداآفرین و قیزقلعه سی پایبند است و هرگونه تغییری در بهره برداری از این سدها به تفاهم سیاسی جدید نیاز دارد و ما در این خصوص آماده گفتگوهای جدید هستیم.

قبل از ظهر امروز سه شنبه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور رصد تحولات جنگ قره باغ وارد شهرستان خداآفرین شد.

عراقچی امروز از نوار مرزی شهرستان خداآفرین و سد خداآفرین و قیز قلعه سی بازدید کرد و در جریان وضعیت مناطق درگیر در جنگ قره باغ قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه قرار است عصر امروز پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی استان در تبریز، این شهر را به مقصد باکو ترک کند.

  • منبع خبر : مهر