طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۷۶ هزار و ۷۵۳ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرزهشت میلیون و 800 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۷۶ هزار و ۷۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۶۲ دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۷۳ نفر برسد.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا تا حدودی کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را نه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۷۵۱ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۳۳ هزار و ۱۳۰ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۲ میلیون ۲۴۸ هزار و ۶۴۴ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۵۴ هزار و ۸۴۴ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۹۱۹ هزار و ۲۰۱ مورد ابتلا و ۱۷ هزار و ۵۲۹ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۵۰۰ هزار و ۶۷۷ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۴۳۵ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۴۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۸۲۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۹ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هفت میلیون و ۹۹۰ هزار و ۳۲۲ مورد ابتلا و ۱۲۰ هزار و ۱۰ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۴۶۸ هزار و ۲۷۰ مورد ابتلا و ۱۵۸ هزار و ۴۵۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

  • منبع خبر : فارس