تبریز- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای مدیریت بازار مرغ در استان از ممنوعیت خروج مرغ از این خطه خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین، جاوید بهروزین روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق دستور دادستان محترم مرکز استان، خروج مرغ از آذربایجان شرقی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مرغداران زحمتکش نیز با عنایت به شرایط موجود بایستی نهایت همکاری و همدلی را با مسئولین ذیربط داشته باشند تا این برهه را نیز به خوبی و خوشی پست سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در بازار، متأثر از نهاده‌های دامی است که متأسفانه در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت و در برخی موارد با کمبود موجودی مواجه شده است، اظهار کرد: علاوه بر این هزینه‌های بهداشتی، درمان، دارو، واکسن و در مجموع هزینه‌های نگهداری و پرورش مرغ در ماه‌های اخیر افزایش یافته‌اند که همه این عوامل در نهایت موجب افزایش قیمت تمام شده محصول در بازار شده است.

بهروزین اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل اصلی و تأثیرگذار در کمبود تولید گوشت و افزایش قیمت گوشت مرغ، کاهش میزان جوجه ریزی در ۲۰ روز اول مهرماه سال جاری بویژه از نهم تا نوزدهم این ماه بود و این خلاء باعث به وجود آمدن تبعات منفی آن یعنی کمبود و افزایش نرخ مرغ گوشتی بعد از ۴۵ تا ۵۰ روز در بازار فروش شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع مرغ منجمد در بازار از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان با ابلاغ ستاد تنظیم بازار استان اقدام به توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد در سطح استان نموده است که در صورت تقاضای زیاد و کشش بازار این رقم قابل افزایش می‌باشد.

وی با تصریح این نکته که توزیع گوشت مرغ منجمد در راستای تعدیل بازار و تأمین نیاز مصرف کنندگان انجام می‌شود، مجدداً تاکید کرد: بر اساس دستور دادستان آذربایجان شرقی خروج مرغ از استان اکیداً ممنوع می‌باشد و تمام مرغداران هم استانی باید نهایت همکاری را در این خصوص با مسئولین ذیربط به عمل آورند.