یک کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: ترامپ بعد از ترک کاخ سفید یا تبدیل به یک رهبر اپوزیسیون قدرتمند خواهد شد یا به قعر جهنم خواهد رفت.

بهگزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، امیرعلی ابوالفتح در ارتباط با آینده سیاسی ترامپ با توجه به قطعی شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا گفت: علی‌رغم این که  نتایج انتخابات  آمریکا قطعی شده ولی ترامپ همچنان نتایج انتخابات را نخواهد پذیرفت او قبل از انتخابات اظهار کرده بود من در انتخابات برنده می‌شوم و در صورتی که من برنده نشدم این موضوع بیانگر وقوع تقلب در انتخابات است.

مقوله ای  با عنوان “شکست”برای ترامپ معنا ندارد

وی با بیان اینکه مقوله ای با عنوان شکست برای ترامپ معنا ندارد، گفت: او چه نتایج انتخابات را بپذیرد چه نپذیرد باید در ماه ژانویه کاخ سفید را ترک کند و ابزاری برای سرپیچی از این موضوع ندارد.

ابوالفتح  با بیان اینکه برخی از شواهد و قرائن نشان می دهد که ترامپ بعد از ترک کاخ سفید به عمارت خود در فلوریدا خواهد رفت، ادامه داد: برخی از رسانه ها اعلام کردند که ترامپ در روز سوگند خوردن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام می کند. البته این چیزی است که رسانه ها اعلام کردند و معلوم نیست که این اتفاق خواهد افتاد یا نه.

نام ترامپ به عنوان یک برند، سال‌ها در سپهر سیاسی آمریکا باقی خواهد ماند

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه  نام ترامپ به عنوان یک برند سال ها در سپهر سیاسی آمریکا باقی خواهد ماند چنان که او در انتخابات ۲۰۲۰ حتی ۱۰ میلیون بیشتر از انتخابات ۲۰۱۶ آرا  کسب کرد، گفت: این آرا و ویژگی های ترامپ این ظرفیت را ایجاد می‌کند که او و یا خانواده اش همچنان در سپهر سیاسی آمریکا نقش آفرینی کنند. مثلا ممکن است در انتخابات ۲۰۲۴ خودش کاندیدا شود یا اینکه یکی از بستگان نزدیکش از جمله پسر یا دخترش وارد این عرصه شوند.

ترامپ، می تواند رهبری جریان قدرتمندی را در حزب جمهوری خواه بر عهده بگیرد 

وی با اشاره به نگاه جمهوری خواهان به ظرفیت های ترامپ و جایگاهی که او در بین برخی از شهروندان  آمریکایی دارد، گفت: ترامپ می تواند رهبری جریان قدرتمندی  را در حزب جمهوری خواه بر عهده بگیرد  و حتی اگر خودش در انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا نشود حمایت اش از هر کاندیدای جمهوری خواه شانس پیروزی آن کاندیدا را افزایش می دهد.

ابوالفتح با بیان اینکه سال ها ترامپ و ترامپیسم همراه آمریکا خواهد بود، ادامه داد: همان طور که اشاره شد کاراکتر شخصیتی ترامپ این گونه نیست که شکست را بپذیرد و کنار برود. او مبارزات خود را ادامه می دهد و تلاش خواهد کرد که در صحنه سیاسی آمریکا باقی بماند البته تحقق این موضوع در کنار ظرفیت هایی که ترامپ از آن برخوردار است به مولفه های دیگری نیز باز می گردد از جمله اینکه رقبای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ چه کسانی باشند و از طرف دیگر ترامپ با نوع عملکرد و موضع گیری هایش  تعداد زیادی دشمن برای خود ایجاد کرده است که این ها همه چالش هایی را برای ترامپ ایجاد کرده و می کند .

دو سرنوشت پیش روی ترامپ

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین با اشاره  به پرونده های فسادهای سیاسی، اقتصادی و اخلاقی که ترامپ احتمالا بعد از پایان ریاست جمهوری اش با آن روبرو خواهد شد، گفت: ممکن است به خاطر این پرونده ها کار او به دادگاه بکشد و محکوم شود. در حقیقت اکنون دو سرنوشت پیش روی ترامپ قرار دارد، یا اینکه تبدیل به رهبر اپوزیسیون قدرتمندی می شود یا اینکه به خاطر این پرونده ها به قعر جهنم برود و با توجه به شخصیت هیجانی ترامپ، می توان  دو سر طیف را  در مورد او متصور شد.

اتهاماتی که متوجه ترامپ است

وی با بیان اینکه اتهاماتی چون فرار از پرداخت مالیات، پولشویی،  انجام مسائل غیراخلاقی و… متوجه ترامپ هستند، در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ می تواند اقدام به تشکیل “دولت در سایه” در زمان ریاست جمهوری جو بایدن کند، گفت: اگر منظور از دولت در سایه آن چیزی است که در انگلستان مشاهده می کنیم باید بگوییم ساختار سیاسی آمریکا متفاوت از ساختار انگلیس است و نمی توان آن چیزی را که در انگلستان شاهد آن هستیم در آمریکا متصور شویم.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه ترامپ همچنان سعی خواهد کرد از طریق  اکانت توییتری خود نظرات و دیدگاه هایش را مطرح کند و دولت بایدن را تحت فشار قرار دهد، خاطر نشان کرد: او همچنین حامیان مالی قدرتمندی دارد و اینها  همه  ابزارها یی هستند که ترامپ در صورت دادگاهی نشدن  می تواند از انها برای به چالش کشیدن دولت مستقر آمریکا استفاده کند.

ترامپ فردی هیجانی است

ابوالفتح ادامه داد: ولی همان طور که اشاره شد ترامپ فردی هیجانی است و باید دید به چه نحو عمل می کند. تا کنون خطاهای او به خاطر اینکه رئیس جمهور بوده است  تحمل شده است ، ولی ممکن است بعد از پایان ریاست جمهوری اش، سیستم حاکم بر آمریکا از خطاها و اشتباهاتش به مانند گذشته عبور نکند و با این خطاها و اشتباهات برخورد کند و این موضوع باعث می شود که ابزارهایی که در اختیار دارد از او گرفته شود.

  • منبع خبر : ایسنا