وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال راه آهن «میانه- بستان آباد» به تبریز ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر امروز در بازدید از مراحل اجرایی پروژه راه آهن میانه- تبریز در باسمنج گفت: اتصال راه آهن «میانه- بستان آباد» به تبریز یکی از اولویت‌های وزارت راه است چراکه با اتصال این مسیر ریلی مهم به تبریز، زمینه اتصال آن به اروپا و قفقاز نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: با بهره برداری کامل از این مسیر، یک قطعه دیگر ریلی در کشور و منطقه ایجاد شده و زمینه رونق ترانزیت کالایی فراهم می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز خط ریلی میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید که پنج ساعت از مسیر ریلی به تهران را کاهش داد، گفت: باقیمانده این مسیر به تبریز در دو بخش ۴۴ کیلومتری تا خاوران و ۳۰ کیلومتری از خاوران به داخل شهر تبریز اجرا می‌شود.

وی سپس بر ضرورت تلاش همگانی برای تکمیل خط آهن میانه- تبریز در حدفاصل ایستگاه خاوران تا میدان راه آهن تبریز تاکید کرد و گفت: بخشی از این مسیر روی زمین و ۲۰ کیلومتر آن نیز در زیر زمین اجرا می‌شود.

اسلامی در خصوص پل باسمنج نیز گفت: پل باسمنج بزرگترین پل واقع در مسیر است که طول آن یک هزار متر و دارای ۲۰ دهنه ۵۰ متری بوده و هم اکنون در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه آهن میانه- تبریز به مسیر ریلی اروپا و شمال قفقاز متصل می‌شود، گفت: باید راهی برای تأمین مالی تکمیل این طرح پیدا کنیم.