ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس یکی از محصولاتی است که این کارخانه با استفاده از تجربیات به دست آمده تولید و عرضه می‌کند. ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس به منظور جلوگیری از هزینه‌های بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی جایگزین خوبی برای ساختمان‌های سنتی که با روش‌های قدیمی ساخته می‌شوند شده است. […]

ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس یکی از محصولاتی است که این کارخانه با استفاده از تجربیات به دست آمده تولید و عرضه می‌کند. ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس به منظور جلوگیری از هزینه‌های بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی جایگزین خوبی برای ساختمان‌های سنتی که با روش‌های قدیمی ساخته می‌شوند شده است. با حذف کردن روش‌های سنتی در ساخت و ساز و انتخاب روش‌ها و اجزای ساختمانی جدید درصد سرعت اجرا و ساخت و ساز نسبت به شیوه‌های سنتی بالا رفته است.

ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس از کیفیت و ویژگی‌های برتری برخوردار است. ساخت این نوع ساختمان‌های پیش ساخته باعث شده خسارات جانی مالی ناشی از زلزله و هدر روی انرژی بسیار کاهش پیدا کند. کارخانه آریا بارون توس با سال‌ها تجربه و کسب دانش فنی طراحی توانسته است انواع محصولات ساختمانی استاندارد را در زمینه تولید، طراحی به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه کند. برای خرید ساختمان‌های پیش ساخته و استفاده از آن ملاک‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. مواردی مانند میزان مقاومت، امکانات و کاربرد ساختمان و اینکه از چه موادی و با چه کیفیتی ساخته می‌شوند، در انتخاب شما تاثیر می‌گذارد.

ساختمان‌های پیش ساخته یا Prefabricated Buildings)) چیست؟

ساختمان‌هایی که اجزای آن در محیط کارخانه ساخته می‌شوند و در ابعاد قابل حمل تقسیم می‌شوند را ساختمان پیش ساخته می‌گویند. ساختمان‌های پیش ساخته از مواد تشکیل دهنده نظیر تیغه‌های گچی، مواد پلاستیکی، چوب و آلیاژ‌های سبک اما مستحکم ساخته می‌شوند. این نوع از ساختمان‌ها از ویژگی‌های زیادی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 یکی از دلایلی که افراد زیادی از ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس استفاده می‌کنند، قیمت مناسب‌تر آن نسبت به ساختمان‌های معمولی است. می‌توان ویژگی‌های دیگری مانند سرعت بالا در آماده شدن آن،قابلیت جابجایی، عایق بودن در برابر سرما و گرما، ضد زلزله بودن، قابلیت دمونتاژ و غیره را نام برد. ساختمان‌های پیش ساخته قابلیت‌هایی مثل مکانیزه شدن ساخت بنا‌ها، نارسایی‌ها و درزها، کم شدن تلفات انسانی، کم شدن معایب و ظرافت بالایی را دارند.

ساختمان‌های پیش ساخته در موارد بسیار زیادی مانند  سالن اجتماعات، اتاق‌های نگهبانی، انبار، نمایشگاه، نمازخانه‌ها، ساختمان‌های موقت، آزمایشگاه و خیلی از موارد دیگر کاربرد دارند. مهم‌ترین کاربرد ساختمان‌های پیش ساخته، در ساخت دفاتر اداری و مدیریتی، ویلا، اماکن فروشگاهی و ورزشی، سرویس‌های بهداشتی و مدارس است.

ساختمان پیش ساخته مونتاژ در محل آریا بارون توس

ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس - ساختمان‌ پیش ساخته

ساخت ساختمان‌های پیش ساخته در چه زمانی آغاز شد؟

شرکت‌های متعددی بین سال‌های ۱۹۰۲ تا  ۱۹۱۰در ایلات متحده فروش قطعات ساختمان‌های پیش ساخته را آغاز کردند. همچین در آلمان تا سال ۱۹۸۴ بیشتر از ۵۰۰۰ خانه پیش ساخته برای ارتش آمریکا سخته شد. بریتانیا از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ بیش از ۱۵۶۰۰۰ خانه پیش ساخته را تولید کرده است. این نوع ساختمان‌های پیش ساخته در اروپا، آمریکا و ایالات متحده بسیار محبوب و مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دلایل اینکه گرایش انسان‌ها به این ساختمان‌های پیش ساخته بیشتر شده است ارزان‌تر بودن آن‌ها نسبت به ساختمان‌های رایج است.

ویژگی‌های مهم ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس

کارخانه آریا بارون توس با استفاده از تجربیات به دست آمده، اجزای ساختمان‌های پیش ساخته را با بهترین کیفیت تولید و عرضه می‌کند.

  • عمر بالای ساختمان‌های پیش ساخته
  • عایق بسیار خوب در برابر گرما و سرما
  • وزن کم نسبت به ساختمان‌های سنتی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • امکان نصب در هر شرایط آب و هوایی
  • مقاومت بالا در برابر زلزله تا ۹ ریشتر
  • بالا بودن سرعت در ساخت و نصب ساختمان‌های پیش ساخته
  • هزینه‌های نگهداری بسیار پایین در مقایسه با دیگر ساختمان‌ها
  • افزایش فضای داخلی با توجه به نازک بودن دیوار‌ها
  • قابلیت استفاده دوباره در محلی دیگر بدون هدر روی مصالح
  • عدم امکان نفوذ حشرات موذی

ساختمان پیش ساخته مونتاژ در کارخانه آریا بارون توس

 

مزایای استفاده از ساختمان‌های پیش ساخته

استفاده کردن از ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار دهیم.

۱٫       مصرف بهینه انرژی

عایق بندی ساختمان‌های پیش ساخته بسیار بهتر از ساختمان‌های دیگر است. از شیشه‌های دو جداره و عایق‌هایی در این ساختمان‌ها استفاده می‌کنند که باعث جلوگیری از هدر رفتن سرما و گرما می‌شود. ساختمان‌های پیش ساخته گزینه خوبی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

۲٫       مقاومت در برابر زلزله و آب گرفتگی

یکی از ویژگی‌های خوبی که ساختمان‌های پیش ساخته دارند، مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله است. ساختمان‌های پیش ساخته پایداری لازم را در برابر زلزله تا ۹ ریشتر دارند. در کارخانه آریا بارون توس امکان سنجش مقاومت ساختمان پیش ساخته در برابر زلزله وجود دارد. پس از تولید، ساختمان را تست کرده و میزان مقاومت ساختمان در برابر زلزله را مورد بررسی قرار می‌دهند. ساختمان‌های پیش ساخته به خصوص انواع بتنی و فلزی آن مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و در اثر آب گرفتگی تخریب نمی‌شوند.

۳٫       سرعت بالا در آماده سازی

مهم ترین و بزرگترین مزیتی که ساختمان‌های پیش ساخته در برابر خانه‌های معمولی دارند، سرعت بالا در ساخت آن‌ها است. بیشتر ساختمان پیش ساخته از اجزای کوچکتری که در کارخانه تولید می‌شوند ساخته می‌شوند. به همین دلیل سرعت ساخت و مونتاژ کردن قطعات به یکدیگر در زمان کمتری انجام می‌گیرد.

معایب ساختمان‌های پیش ساخته

هر محصول بنابر وضعیت و نوع استفاده می‌تواند معایبی را با خود به همراه داشته باشد، در ادامه به بررسی چند عیب ساختمان‌های پیش ساخته اشاره خواهیم کرد.

۱٫       محدودیت در شکل سازه ساختمان پیش ساخته

برخی پلان‌ها را به دلیل پیچیدگی که دارند نمی‌توان از سازه‌های پیش ساخته تولید کرد، زیرا در تقسیم کردن به قطعات کوچکتر محدودیت وجود دارد و حمل سازه‌ها ممکن است دشوار باشد. تمام مراحل ساخت اجزای ساختمان‌های پیش ساخته در کارخانه انجام می‌شود. بنابراین خریدار گزینه‌های زیادی برای انتخاب شکل و فرم سازه‌ها ندارد. 

۲٫       کاهش قیمت در هنگام فروش

در زمینه فروش، ساختمان‌های پیش ساخته تفاوت بزرگی با ساختمان‌های سنتی و معمولی دارند. یکی از مواردی که باید در هنگام تصمیم گیری به آن توجه کرد افت قیمت ساختمان‌های پیش ساخته است. زیرا اگر قصد فروش داشته باشید، نمی‌توانید روی بازگشت کل پولتان حساب باز کنید. به طور کلی قیمت ساختمان‌های پیش ساخته استفاده شده، گاه تا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت نو آن محاسبه می‌شود. این موضوع ممکن است برای خیلی افراد دردسر ساز باشد.

۳٫       نیاز به نیروی متخصص در اجرا

طراحی و تولید ساختمان‌های پیش ساخته به نیروهای متخصص نیاز دارد. بر خلاف ساختمان‌های سنتی دست اندرکاران زیادی برای ساخت این ساختمان‌ها هستند. در نتیجه با توجه به اینکه  تعداد نیروی‌های متخصص برای ساخت سازهای پیش ساخته کمتر است، یافتن یک تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه ممکن است وقت گیر باشد.

۴٫       محدودیت طبقات

در ساختمان‌های پیش ساخته محدودیت در تعداد طبقات وجود دارد و نمی‌توان این نوع ساختمان‌ها را چند طبقه ساخت. ممکن است این موضوع نظر برخی افراد را برای استفاده از ساختمان‌های پیش ساخته عوض کند.

 ساختمان‌های پیش ساخته در دو نوع مونتاژ در کارخانه و مونتاژ در محل پروژه هستند. در نوع مونتاژ در کارخانه، ساختمان را در هنگام طراحی به دو یا چند قسمت که قابل هم باشند تقسیم می‌کنند و تمام مراحل ساخت در کارخانه انجام می‌شود و بعد از آن ساختمان را به صورت چند تکه به محل پروژه حمل می‌کنند و در آن‌جا به صورت پیج و مهره ای به یکدیگر مونتاژ می‌کنند.

 اما در نوع مونتاژ در محل پروژه در مرحله اول مراحل ساخت در کارخانه انجام می‌شود و سپس اجزای ساختمان را به محل پروژه برده و در آن‌جا با اجزای دیگر متصل می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده ساختمان پیش ساخته آریا بارون توس

در ادامه به بررسی اجزای تشکیل دهنده ساختمان‌های پیش ساخته برند آریا بارون توس خواهیم پرداخت.

بدنه ساختمان پیش ساخته آریا بارون توس

بدنه ساختمان‌های پیش ساخته از قطعات فوم پلی یورتان تزریقی که با ۴۰ کیلو گرم بر متر مکعب فشرده می‌شوند و به صورت فاق و زبانه در یکدیگر قفل می‌شوند، تشکیل می‌شوند.

روکش داخلی ساختمان پیش ساخته

برای دیوارهای داخلی ساختمان از دیوارپوش‌های طرح دارPVC / گچ و یا گچ برگ استفاده می‌کنند. گچ یا گچ برگ‌ها به راحتی قابل رنگ آمیزی هستند.

روکش بیرونی بدنه ساختمان پیش ساخته

نمای بیرونی ساختمان را از ترکیب مواد معدنی و شیمیایی که در مقال آب و نور خورشید مقاوم است می‌پوشانند.

درب ساختمان پیش ساخته

درب‌های ساختمان‌های پیش ساخته نیاز است که سبکی خاصی داشته باشند به همین دلیل از از ساندویچ پانل تزریق شده برای ساخت درب ساختمان استفاده می‌شود.

پنجره ساختمان پیش ساخته اریا بارون

پنجره‌ها نیز مانند درب ساختمان پیش ساخته باید وزن زیادی نداشته باشد. به همین دلیل برای ساخت پنجره‌های ساختمان از آلومینیوم با شیشه دوجداره استفاده می‌شود.

کف ساختمان پیش ساخته

در محلی که قرار است ساختمان پیش ساخته نصب شود، یک شاسی فلزی مستطیل شکل رو خاک کوبیده می‌شود و یا اینکه شاسی روی یک سکو بتنی تراز می‌گردد و بعد از آن قطعات پیرامون آن مونتاژ می‌شوند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با ساختمان‌های پیش ساخته آریا بارون توس می‌توانید به وب سایت مجموعه آریا بارون توس مراجعه کنید.