دستیار کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مهدی طارمی چهار سال پیش به فوتبال اروپا پیشنهاد شده بود و او تنها یکی از پرشمار استعدادهای ایران است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران این فصل در تیم پورتو پرتغال بازی می‌کند. طارمی سال گذشته برای نخستین بار به فوتبال اروپا رفت و در تیم نه چندان شناخته شده ریوآوه آنچنان عملکرد خیره کننده‌ای داشت که هنوز فصل به پایان نرسیده بود، رقابت برای جذب او بین تیم‌های بزرگ پرتغال آغاز شد.

طارمی با توصیه و با مشورت «کارلوس کی روش» سرمربی وقت تیم ملی ایران که خودش پرتغالی است راهی لیگ این کشور شد و نشان داد اصرار کی روش برای انتقالش به فوتبال اروپا بی دلیل نبوده است. این مهاجم ایرانی فصل قبل در ریوآوه و در لیگ پرتغال ۱۸ گل به ثمر رساند و با دو بازیکن دیگر به صورت مشترک زننده بیشترین گل‌ها بود.

وی این فصل در لیگ پرتغال تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده است و با احتساب جام حذفی (۵) و لیگ قهرمانان اروپا (۱) روی هم رفته ۱۵ بار برای پورتو گلزنی کرده است.

این عملکرد تحسین کارشناسان و مربیان مختلف در پرتغال را در پی داشته است. از جمله «اوسیانو کروز» مربی پرتغالی که سابقه کار در تیم ملی ایران و دستیاری کی روش را هم در کارنامه دارد. کروز که شناخت کافی از طارمی و بازیکنان ایرانی دارد، می‌گوید از دیدن موفقیت این مهاجم در تیم پورتو احساس خوشبختی می‌کند.


‌مهدی طارمی در پورتو

اوسیانو کروز در گفتگو با رادیو «observador» پرتغال گفت: طارمی ۴ سال پیش و قبل از آنکه به تیم ریوآوه پرتغال برود، به تیم‌ها و لیگ‌های بزرگ اروپایی پیشنهاد شد و اطلاعاتش به اشتراک گذاشته شد.

وی افزود: از عملکرد مهدی طارمی در پورتو لذت می برم. دیدن موفقیت طارمی خوشبختی بزرگی برای من است.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران همچنین به استعدادهای ایران و بازیکنان کشورمان اشاره کرد و افزود: طارمی تنها یکی از نمونه‌های بی شمار بازیکنان با کیفیت و مستعد ایران است.

کروز یادآور شد: هر تیمی که بازیکنان سطح بالای ایران را خریداری کند، بازیکنان بزرگی را با اشتیاق فراوان برای رقابت و گرسنگی برای پیروزی جذب کرده است.


کی روش و اوسیانو کروز (سمت چپ)