عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه لایحه‌ای، خواستار تحریم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شده و اقدام علیه وی را به مثابه آزمایش دولت آمریکا در پایبندی به حقوق بشر دانست.

به گزارش شرح خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «الهان عمر» نماینده دموکرات مجلس سنا آمریکا، لایحه درخواست تحریم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به دلیل دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار اهل عربستان، تقدیم سنا کرد.

نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس سنا، تصویب این لایحه را به مثابه آزمون پایبندی به انسانیت دانسته و تاکید کرد: اگر ایالات متحده از طریق مسیر درست از آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر حمایت کند، هیچ دلیلی برای عدم تحریم محمد بن سلمان، مردی که سازمان اطلاعات ما (آمریکا) وی را به عنوان قاتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار اهل عربستان و شهروند آمریکا معرفی کرده، وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است علیرغم واکنش‌های به ظاهر تند دولت آمریکا در خصوص اقدام محمد بن سلمان در خصوص قتل خاشقجی، مقامات آمریکا همچنان هیچ موضع مشخصی در خصوص چگونگی برخورد با وی اعلام نکرده‌اند.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه با تاکید بر این نکته که روش‌های مورد نظر آمریکا برای تنبیه بن سلمان مؤثرتر از ابزار تحریم علیه وی خواهد بود، گفت: واشنگتن ابزارهای دیگری در دست دارد که از وقوع اتفاقاتی نظیر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار جلوگیری کند که این ابزارها همچنان به آمریکا اجازه خواهند داد تا با عربستان سعودی در حوزه‌های دیگر و بر اساس منافع ملی آمریکا به همکاری ادامه دهد!

با این حال، سخنگوی کاخ سفید تاکنون هیچ‌گونه اشاره‌ای به چگونگی نحوه برخورد با محمد بن سلمان نکرده و همچنین این موضوع را نیز روشن نساخته که با وجود تصمیم قطعی کاخ سفید برای برخورد با وی، چگونه به همکاری با ریاض ادامه خواهد داد.