«لوموند»، نشریه فرانسوی نوشته است که سال ۲۰۲۰ سال یورش انسان به سیاره سرخ بود. توفانی، که قدرت‌های دانش و فناوری در آن سیاره به پا کردند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۴ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ «نیویورک تایمز» نوشته است: جو بایدن خواستار پناه دادن به پناهجویان است. چنین اقدامی از سوی رئیس‌جمهوری به هنگامی اعلام می‌شود که هزاران پناهجو در اردوگاه‌ها بلاتکلیف مانده‌اند. بیش از ۷۱۵ پناهجو پس از سال‌ها سرگردانی در اردوگاه‌ها، تقاضا برای سفر به آمریکا را لغو کردند.

_ آندره کوئومو، فرماندار نیویورک است که برای ارائه اطلاعات غلط درباره مرگ و میر در خانه سالمندان نیویورک از همه‌گیری ویروس کرونا، باید کناره گیری کند. اما او از مقام فرمانداری کنار نمی‌رود. اکنون گروهی از سناتورها، خواستار استعفای او شده‌اند. حزب او نیز خواستار استعفا است.

_ «یو اس ای تودی» نوشته است: خانواده جورج فلوید، سیاه‌پوستی که به دست پلیس کشته شد، خواستار  ۲۷ میلیون دلار غرامت شد. این بزرگ‌ترین درخواست غرامت علیه پلیس آمریکا است.

_ «ال موندو»، روزنامه اسپانیایی نیز نوشته است: پلیس اسپانیا زیردریایی ۱۰ متری را توقیف کرد که بیش از دو تن مواد مخدر  را به صورت قاچاق حمل می‌کرد. غول‌های قاچاق در اسپانیا، مواد مخدر غیرقانونی را راهی بازار اروپا می‌کنند.

_ «لوفیگارو» نوشته است: پرفسور میشل پیرومور، حیرت‌زده از مردمی که پروتکل‌های مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند، می‌گوید مردم باید با ویروس زندگی کنند. حیرت پرفسور پیرومور از مسئولان فرانسه در موزه‌ها، رستوران‌ها و ورزشگاه‌ها است که در حال بازگشایی هستند. او پزشک متخصص بیماستان کوشن در پاریس است که می‌گوید یک سال آموختیم که متفاوت زندگی کنیم؛ زندگی با کرونا.

* از حاشیه خبرها:

«لوموند» نوشته است: هر یک از روبات‌هایی که به مریخ می‌روند به کندوکاو برای شناخت بیشتر سیاره سرخ می‌پردازند. اما هیجان را ایلان ماسک به جهانیان خواهد داد. روزی که جای این روبات‌های مریخ نورد، انسان را راهی سفر بی‌بازگشت، به مریخ کند. سال ۲۰۲۰ سال یورش انسان به سیاره سرخ بود. توفانی، که قدرت‌های دانش و فناوری در آن سیاره به پا کردند.