بازار سرمایه در نخستن روز فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ روندی پرنوسان داشت در حالی که درساعات ابتدایی معاملات شاخص کل بورس تا یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد کاهش یافته بود در ساعات پایانی به حدود یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز با ۱۸۳۹ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۰۲۲ واحد افزایش به رقم ۴۴۱ هزار و ۸۲۴ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار ۶۱۴ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل گروه مپنا، پالایش نفت تهران، ایران خودرو و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروز با ۴۸ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۳۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۰۱ هزار معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال انجام شد. بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و توزیع داروپخش نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صباتأمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.