مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی از کشف پرونده زمین خواری در شهرک خاوران تبریز به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این پرونده ۴۱ هکتار زمین به دولت تحویل داده شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، قدرت دیالمه امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: امنیت امروز کشور عزیزمان مدیون آگاهی و همراهی مردم شریف ایران اسلامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما به عنوان سربازان امام عصر، آرامش و رضایت مردم و پروردگار و ولی فقیه زمان را هدف اصلی خود می‌دانیم.

دیالمه با اشاره به هجمه‌های دشمنان گفت: دشمن از اول پیروزی انقلاب اسلامی که به دنبال سرنگونی و از بین بردن این انقلاب اسلامی بوده و الان مهم‌ترین هدفشان ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم و نظام است که با همراهی صهیونیست‌ها و سعودی‌ها انجام می‌گیرد و چون مردم حامی انقلاب خود هستند دشمنان هرگز موفق نمی‌شوند.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه است و تلاش می‌کنند که بی کفایتی و فاسد بودن مسئولان را هدف قرار داده و نشان دهند که حاکمیت و نظام ناکارآمد است.

مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی افزود: ترویج بی بند و باری و حمله به مقدسات و حریم شکنی از سوی دشمنان دنبال می‌شود و در این راه به شدت به اختلاف بین قومیت‌ها دامن می‌زنند؛ تا یک همگرایی علیه نظام مقدس جمهوری به وجود آورند.

دشمنان در حوزه جاسوسی به شدت تلاش می‌کنند

وی گفت: دشمنان در حوزه جاسوسی به شدت تلاش می‌کنند و بیشتر به دنبال عناصر تأثیر گذار و نخبه در جامعه هستند که از آنها برای اهداف خود برای ایجاد ناامنی و شکاف بین مردم و مسئولین استفاده کنند و بیشتر تمرکز خود را با تهاجم نرم به کار گرفته‌اند.

وی افزود: ما هم به دنبال مقابله با هجمه‌های دشمنان به خصوص جنگ نرم با آگاه سازی و مصونیت سازی هستیم و جلسات آگاه سازی در سال ۱۴۰۰ نیز جزو اولویت‌های ما است که به صورت انفرادی و گروهی صورت می‌گیرد.

دیالمه گفت: در سال ۱۳۹۹ در حوزه فرهنگی و اقتصادی به صورت اجرایی برای مانع زدایی مسائل اقتصادی و فرهنگی اقدامات مهمی انجام شده است.

وی افزود: در اداره کل اطلاعات استان در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی که جزو اولویت‌های این اداره بوده و در مبارزه با مفاسد کلان اقدامات مهمی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل اطلاعات استان در خصوص مبارزه با هجمه‌های نرم دشمنان افزود: با توجه به تشکیل کمیته اقدام در سال ۹۸ که اولین کمیته کشور بود در استان شکل گرفت که بعدها منجر به تشکیل این کمیته در سراسر کشور شد.

مدیر کل اطلاعات استان ادامه داد: کار این کمیته اقدام در خصوص رفع تنگناهای صنایع تولیدی و اقتصادی بود و کمیته پایش نیز تشکیل شد تا در نهاده‌های دامی، شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و واکسیناسیون دام‌ها موانع رفع شود.

وی افزود: در شرکت‌های فولادی در پایش ۹ شرکت که کمیته پایش از نیمه دوم ۹۹ شروع کرده است، ۱۷۶ میلیارد تومان انحراف از مواد اولیه برای شرکت‌ها بود که به جای استفاده در تولید، مواد اولیه با ارز دولتی وارد و به صورت آزاد فروخته شده است.

شناسایی و کشف ۹۰۰۰ دستگاه ماینر

دیالمه ادامه داد: شناسایی و کشف ۹۰۰۰ دستگاه ماینر که روزانه ۲۵۶ میلیون تومان به بیت المال خسارت وارد می‌ساخت و متأسفانه این دستگاه‌ها از واحدهای صنعتی و تولیدی خصوصی به خانه‌های مسکونی برده شده است.

وی با اشاره به پرونده زمین خواری در شهرک خاوران تبریز نیز گفت: در این پرونده که ارزش ۷ هزار میلیارد تومان بود ۴۱ هکتار زمین به دولت تحویل داده شد.

مدیر کل اطلاعات استان در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی افزود: در سال ۱۳۹۹ در ۱۴ مورد برخورد با متخلفان، ۵۴ دستگیری و بازداشت، ۶۴ احضار قضائی و ۸۳ دعوت شده تا به مسائل توضیح دهند و در حوزه برخورد، ۶۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال، ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و ۲۳ تن کود شیمیایی کشف شده است.

وی در خصوص تیم کلاهبرداری صدور چک تقلبی نیز گفت: این تیم کلاهبرداری ۵۰۰۰۰ چک فقره بلا محل صادر و در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری صورت گرفته بود که در این پرونده ۱۹ نفر بازداشت شدند.

کشف شبکه ای که وام‌های قرض الحسنه را به مستضعفان نمی‌داد

مدیر کل اطلاعات استان افزود: برخورد با شرکت هرمی یونیک فاینانس که پول را از ایران خارج می‌کرد و تاکنون ۵ میلیون دلار ارز از کشور خارج کرده‌اند و تاکنون ۵ نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند.

وی افزود: کشف شبکه ای که وام‌های قرض الحسنه را به مستضعفان نمی‌دادند و تخلف می‌کردند که در این خصوص، ۴۲۸ پرونده تشکیل شده و ۱۰ میلیارد تومان ارزش آن بوده است.

مدیر کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی افزود: در بحث تأیید صلاحیت در شورا نیز حساسیت‌هایی همچون مجلس داریم و مسائل اخلاقی و مالی افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و قانونا مستندات و سوابق را ارائه می‌دهیم و نتیجه گیری و تصمیم گیری به هئیت نظارت شوراها واگذار می‌شود.

وی گفت: اداره کل اطلاعات استان تاکنون ۱۳ نفر شهید تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

مدیر کل اطلاعات استان با اشاره به اتفاقات افتاده در معادن شرقی استان افزود: در خصوص معادن برنامه‌های جدی در حال پیگیری و برنامه ریزی است که چاره جدی برای آن ارائه شده و در حال تصمیم گیری و تصمیم سازی هستیم. اعضای شورای تأمین استان به فکر راهکارهایی برای شکوفایی صنایع معادن در استان و رونق کسب و کار در این حوزه هستند.

وی افزود: نیاز اصلی ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مدیران جهادی است که مشکلات مردم را مشکل خود بدانند و در راستای خدمت به مردم تلاش کند.