شهردار تبریز هدف از مسیرگشایی در مناطق کم برخوردار را افزایش نفوذ پذیری و ایجاد ارزش افزوده در این مناطق عنوان کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در مراسم افتتاح فاز دوم خیابان شهید میلانی اظهار کرد: این خیابان به طول ۲۸۰ متر و عرض ۱۸ متر با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در طول ۹ ماه زمان اجرا شد.

او ادامه داد: اهمیت این خیابان با توجه به اینکه در بافت فرسوده و کم برخوردار تبریز احداث شده، بسیار زیاد است. سعی می کنیم نفوذپذیری را در این بافت ها افزایش دهیم.

شهردار تبریز گفت: چنین مسیرگشایی هایی باعث ایجاد ارزش افزوده و موجب می شود شهروندان خودشان نسبت به بازسازی و نوسازی خانه هایشان اقدام کنند و به این ترتیب عملا کلید توسعه در این مناطق زده می شود.
ایرج شهین باهر عنوان کرد: خیابان شهید میلانی، شمالی جنوبی است که  بعد مسافت ها را کوتاه تر می کند. در تبریز به جهت اینکه خیابان های شمالی جنوبی محدود است، برخی ترافیک های داخل شهر نیز ناشی از عدم وجود چنین خیابان هایی است.

او گفت: پروژه مسیرگشایی خیابان شهید میلانی نماد و نمونه ای از همراهی و تعامل دستگاه ها با یکدیگر است که موجب شده کلید توسعه و نوسازی در این منطقه کم برخوردار زده شود.

او افزود: در ادامه پروژه های مربوط به مسیرگشایی، در همین منطقه کم برخوردار دو خیابان دیگر در دست تملک داریم که تا سه چهار ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.