دبی یک از رکوردارترین کشورهای جهان در ثبت مواردی در کتاب گینس است که به نظر نمی رسد به این زودی ها این کار را متوفق کند. در حال حاضر دبی و امارات متحده عربی بیش از ۴۲۵ ثبت در کتاب گینس دارند، همین مسئله باعث شده یک نماینده به طور دائم در این شهر […]

دبی یک از رکوردارترین کشورهای جهان در ثبت مواردی در کتاب گینس است که به نظر نمی رسد به این زودی ها این کار را متوفق کند.

در حال حاضر دبی و امارات متحده عربی بیش از ۴۲۵ ثبت در کتاب گینس دارند، همین مسئله باعث شده یک نماینده به طور دائم در این شهر حضور داشته باشد تا حجم کار را کمتر کند.

اگر این موضوع باعث شده خرید بلیط هواپیما و سفر به دبی را در صدر لیست سفرهای خود قرار دهید باید گفت که امکان بازدید از تمامی این موارد در یک سفر امکان پذیر نیست و باید به مهم ترین آن ها اکتفا کنید.

بلندترین برج جهان

این لیست بلند بالا را با

  • مهم ترین
  • عجیب ترین
  • و عظیم ترین

آن ها آغاز می کنیم، برج خلیفه.

این برج ایستاده در ۸۲۸ متری باورنکردنی (۲،۷۱۶٫۵ فوت)، بلندترین ساختمان جهان است و همچنین دارای رکورد زیر است:

  • بلندترین سازه مستقل جهان (تا نوک آن، با گلدسته، ۸۲۹٫۸ متر)
  • ساختمانی با بیشترین تعداد طبقات مورد استفاده در جهان (۱۶۳ طبقه)
  • بالاترین سطح مشاهده در فضای باز جهان (سطح ۱۲۴ و ۱۲۵ + سطح ۱۴۸)
  • بالاترین رستوران در جهان (At.Mosphere در سطح ۱۲۳ – ۴۴۱٫۳m ارتفاع)
  • بالاترین اتاق استراحت در جهان (سطح ۱۵۲-۱۵۴ – ۵۸۵ متر)
  • بلندترین آسانسور سرویس در جهان (۵۰۴ متر – ۱۶۵۴ فوت)

بالاترین استخر جهان

برج دوقلو و جذاب Address Beach Resort که در انتهای ساحل قرار گرفته است، یک استخر بی نهایت در طبقه ۷۷ ارائه می دهد!

این استخر با ارتفاع ۲۹۴ متر / ۹۶۴ فوت بالاتر از سطح زمین، رسما بالاترین استخر بی نهایت در جهان است که در کتاب گینس ثبت شده است.

بزرگترین فواره رقصان در جهان

این رکورد ابتدا در اختیار فواره برج خلیفه در مرکز شهر دبی بود، اما از ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ با افتتاح چشمه های نخل رکورد شکسته شد.

اما هنوز هم این رکورد در اختیار شهر دبی می باشد.

چشمه های نخل در بین ابهای آتلانتیس و پوینت در پالم جمیرا قرار دارد و حدود ۱۰۵ متر نیز ارتفاع دارد. صفحه نمایش چشمه رکوردشکن ۷۳۲۷ متر مربع را پوشش می دهد.

بزرگترین فرش دستبافت جهان

بزرگترین فرش دستبافت ایرانی در جهان که در کف نمازخانه اصلی مسجد جامع شیخ زاید، ابوظبی، امارات متحده عربی قرار گرفته است، ۵۶۳۰ متر مربع (۶۰،۶۰۰٫۸۱ فوت²) است.

۱۲۰۰ بافنده کمی بیش از یک سال طول کشید. تولید شده توسط شرکت فرش ایران و در ۹ قطعه برای نصب نهایی به ابوظبی آورده شده است – این شامل ۲٫۲ میلیارد گره خورده با دست و بیش از ۱۲ تن وزن است.

بیش از 40 رکورد جهانی گینس دبی و امارات متحده عربی که باور نخواهید کرد

بزرگترین دیوار کوهنوردی داخل سالن جهان

این رکورد دیگری است که به مجموعه پارک های باورنکردنی ابوظبی در جزیره یاس اظافه شده است (اما صبر کنید، موارد بیشتری نیز وجود دارد!).

مرکز کوهنوردی سرپوشیده CLYMB شامل SUMMYT، یک مگا دیواری ۱۴۱ فوت است که صخره نوردان داخل سالن می توانند در طول سال از آن استفاده کنند.

بزرگترین اتاق پرواز داخلی جهان

باز هم یکی از رکوردهای گینس که متعلق به مجموعه پارک های ابوظبی می باشد، بزرگترین اتاق پرواز داخلی و سرپوشیده است.

این اتاق پرواز حدود ۹٫۵ متر عرض و ۲۶ متر طول دارد و جز شگفتی های ابوظبی شمرده می شود.

بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان

ما برای این رکورد بار دیگر در جزیره یاس ابوظبی هستیم در ابوظبی Warner Bros World. این پارک تفریحی کاملاً سرپوشیده برای بازدید در تمام طول سال مناسب است و دارای ۲۹ مکان تفریحی و دیدنی مختلف از جمله قهرمانان و اشرار کمیک های DC است.

جدا از این که این پارک موضوعی بزرگترین جهان است، باید گفت یکی از محبوب ترین و در عین حال کامل ترین پارک های تفریحی است که توجه گردشگران جهانی را جلب کرده است.

این رکورد قبلاً توسط پارک تفریحی ۱٫۵ میلیون فوت مربع (۱۳۹۳۵۴ مترمربع) دبی IMG World’s of Adventure بوده است، با این حال در حال حاضر با ۱٫۶۵ میلیون فوت مربع (۱۵۳،۲۹۰ متر مربع) WB World ابوظبی تاج را در دست دارد.

بزرگترین مرکز خرید در جهان

این رکورد به طور دقیق متعلق به دبی نمی باشد چرا که هنوز مشخص نیست بزرگترین مرکز خرید از چه نظری باید محاسبه شود. می تواند از نظر متر مربع، مغازه ها، مساحت اجاره ناخالص و … باشد.

اما با تمام این وجود خاص ترین و البته بزرگترین مرکز خرید جهان متعلق بع بازار دبی مال است.

بیش از 40 رکورد جهانی گینس دبی و امارات متحده عربی که باور نخواهید کرد

کج ترین برج جهان

چرا اجازه می دهیم برج کج پیزا سرگرم کننده باشد. برج کاپیتال گیت در ابوظبی که به عمد بر روی یک زاویه ساخته شده است، ۱۶۰ متر قد دارد و برای خم شدن ۱۸ درجه به غرب ساخته شده است و آن را به دورترین ساختمان متمایل به دست انسان ساخته است.

آنها همچنین ادعا می کنند که دارای بالاترین استخر معلق در هتل آنداز هستند اما هنوز این یکی به عنوان رکورد جهانی گینس ثبت نشده است.

با این وجود و این رکوردهای مختلفی که در ابوظبی وجود دارد بهتر است در یکی از سفرهای دبی، همراه با بلیط هواپیما دبی، بلیط پرواز داخلی به ابوظبی را نیز تهیه کنید.

البته بهترین پیشنهاد این است که یک سفر کامل برای بازدید و تفریح در ابوظبی نیز داشته باشید.

بلندترین هتل جهان

هتل Gevora در دبی رکورد بلندترین هتل در جهان را برای خود ثبت کرده است.

اتاق های این هتل تا ارتفاع ۳۵۶ متری قرار دارند، با وجود این که اتاق های هتل ریتز کارلتون هنگ کنگ در طبقات ۱۰۲ تا ۱۱۸ قرار دارند و ارتفاعی بیشتر از این اتاق ها دارند، اما هنوز رکورد بلندترین هتل متعلق به دبی می باشد.

بیشتر آسمان خراش های جهان

در حالی که منظور ساختمان های فوق العاده بلند می باشد. ساختمانهای دبی بیش از ۳۰۰ متر دارای ارتفاع بیش از هرجای دیگر در جهان است.

در سال ۲۰۱۹، ۲۱ ساختمان در دبی وجود داشت که در این ارتفاع بلند قرار دارند، حتی از شهرهای بزرگ چینی شانگهای و هنگ کنگ پیشی گرفته است.

پیچ و تاب ترین برج جهان

بیایید با حقایق برجسته شهر ادامه دهیم. دبی مارینا برج یکی از عجایب دبی است نه تنها یک رکورد در کتاب گینس.

هر طبقه از این ساختمان با چرخش ۱٫۲ درجه به طبقه دیگر قرار دارد، در نتیجه سازه ۳۰۷٫۳ متر (۱۰۰۸٫۲ فوت) به اندازه ۹۰ درجه از پایه خود پیچ خورده است.

بزرگترین ایرلاین جهان

ایرلاین امارات یکی از افتخارات دبی و البته امارات متحده است که جز بزرگترین و بهترین ایرلاین های جهان دسته بندی می شود اما به طور دقیق نمی توان عنوان بزرگترین ایرلاین جهان را به آن داد.

با تمام این وجود این ایرلاین جز افتخارات و شگفتی های دبی، شهر بیرون آمده از بیابان می باشد.

یکی از بهترین گزینه های موجود برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی: https://www.tahagasht.com/flight/tehran-dubai امارات ایرلاین می باشد.

بیش از 40 رکورد جهانی گینس دبی و امارات متحده عربی که باور نخواهید کرد

بزرگترین قاب عکس جهان

این شگفتی معماری در پارک زابل، دبی را می توان بیشتر به عنوان یک عرشه مشاهده معرفی کرد که پل ارتباطی بین شهرهای قدیمی و جدید دبی است.

در واقع، به دلیل ساختار منحصر به فرد با ارتفاع ۱۵۰ متر (۴۹۲ فوت)، هنوز هم به عنوان یک قاب طبقه بندی می شود و آن را به بزرگترین قاب عکس روی زمین تبدیل می کند!

منبع مقاله