وجود انواع مختلف از پنجره های دوجداره و بازشوها، این امکان را فراهم نموده تا طیف گسترده ای از افراد با هر سلیقه و علاقه ای به استفاده از این محصول روی بیاورند. این تنوع باعث شده تا پنجره های قدیمی به آسانی جای خود را به پنجره های دوجداره دهند. از پرکاربردترین و رایج […]

وجود انواع مختلف از پنجره های دوجداره و بازشوها، این امکان را فراهم نموده تا طیف گسترده ای از افراد با هر سلیقه و علاقه ای به استفاده از این محصول روی بیاورند. این تنوع باعث شده تا پنجره های قدیمی به آسانی جای خود را به پنجره های دوجداره دهند.

از پرکاربردترین و رایج ترین انواع پنجره های یو پی وی سی ، پنجره های دوجداره ی تک حالته هستند.

پنجره تک حالته

از ساده ترین و در عین حال بهترین انواع پنجره دوجداره، پنجره تک حالته است که برخلاف پنجره های معمولی که دارای بازشو روی محور عمودی هستند، بازشو در محور افقی قرار گرفته است و امکان باز شدن پنجره تا زاویه ۱۸۰ درجه را نیز فراهم می کند. این مدل از انواع پنجره های لولایی است که لولای آن از مهم ترین یراق آلات در این نوع از پنجره ها می باشد. لولا به لنگه و قاب متصل شده است که امکان حرکت لنگه را فراهم می آورد و بدین ترتیب پنجره باز و بسته می شود.

 

نکته ی مثبت این است که می توان با تنظیمات بازشو، حالت از چپ به راست یا راست به چپ تنظیم کرد که این کار با تعویض لولا قابل اجرا است. هر پنجره تک حالته دارای یک یا دو لنگه است که بسته به سلیقه و اندازه مورد نیاز در نظر گرفته می شود. از مهم ترین یراق آلات لولاها هستند که در پنجره های تک حالته می توانند از انواع لولاهای ثابت یا معمولی، تنظیمی و یا قابل رگلاژ باشند که در حالتی که سایز و ابعاد بزرگ تر باشد، بهتر است از انواع لولای تنظیمی استفاده شود که مقاومت وزن بالاتری دارند.

 

اسپانیولت، زاماک، زهوار، دستگیره ها، قفل داخلی و لولا ها از جمله یراق آلات مصرفی در پنجره تک حالته هستند، اما باید بدانید که به طور کلی یراق آلات به این چند مورد محدود نمی شوند و در یک پنجره تک حالته upvc حداقل ۶۰ نوع مختلف از یراق آلات وجود دارد. کیفیت یراق آلات تاثیر مستقیم در عملکرد و دوام و طول عمر پنجره تک حالته دارد، بنابراین بهتر است در انتخاب و خرید تا جای ممکن از نوع با کیفیت و دارای برندهای شناخته شده استفاده کنید.

 

از مزیت های پنجره تک حالته upvc این است که نسبت به بعضی دیگر از انواع پنجره های یو پی وی سی، مانند انواع دوحالته، نیاز به تعداد کمتری یراق آلات دارد که خود سبب می شود قیمت پنجره تک حالته مقرون به صرفه تر باشد. از دیگر خصوصیات مهم پنجره های دوجداره و سه جداره در همه ی انواع، عایق بندی آن هاست. بنابراین در هر نوع از پنجره ها باید عایق بندی با کیفیت به کار رفته باشد. در میان پنجره های دوجداره upvc به جز پنجره ثابت که فاقد بازشو است، تنها پنجره های دوحالته و تک حالته عایق بندی بهتری دارند.

 

بنابراین می توان گفت یکی از بهترین پنجره ها از نظر عایق بندی حرارتی و صوتی، پنجره های دوجداره تک حالته و دوحالته هستند که حالت چفت شدن لنگه به روی قاب، به همراه داشتن یراق آلاتی چون زاماک و اسپانیولت، موجب می شود درزها تا جای ممکن غیر قابل نفوذ باشند. با استفاده کردن از انواع درزگیر ها و چسب های عایق بندی می توان عایق بندی بسیار خوب و کاملی در برابر سر و صدا و عبور هوا داشت، بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی بسیار می شود.