قصد خرید یک دستگاه کولر گازی جدید را دارید؛ اما به دلیل وجود برندهای مختلف در بازار، دچار سردرگمی شده‌اید؟ قیمت زیاد کولر گازی باعث می‌شود که به هر برند و مدلی اعتماد نکنید؟ مداوم از کسانی که کولر گازی دارند در مورد کیفیت و کارایی دستگاه‌شان سوال می‌کنید؟ خرید هر وسیله‌ای حتی کوچک، باید […]

قصد خرید یک دستگاه کولر گازی جدید را دارید؛ اما به دلیل وجود برندهای مختلف در بازار، دچار سردرگمی شده‌اید؟ قیمت زیاد کولر گازی باعث می‌شود که به هر برند و مدلی اعتماد نکنید؟ مداوم از کسانی که کولر گازی دارند در مورد کیفیت و کارایی دستگاه‌شان سوال می‌کنید؟

خرید هر وسیله‌ای حتی کوچک، باید با دقت و اطلاعات کافی انجام شود. این موضوع در مورد کولر گازی که یک دستگاه گران قیمت است به مراتب مهم‌تر است و باید با دقت بیشتری هم انجام شود.

برای خرید یک دستگاه مناسب اول باید نوع کولر گازی (پرتابل، پنجره‌ای یا اسپلیت) را انتخاب کنید. استفاده از راهنمای آشنایی با انواع کولر برای انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند. بعد از انتخاب نوع باید برند و مدل را انتخاب کنید. برای شناخت بهترین برند کولر گازی موجود در بازار ایران در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با بهترین برند کولر گازی بازار ایران

اگر گشتی در بازار لوازم برقی زده باشید، با برندها و مدل‌های مختلفی از کولر گازی آشنا شده‌اید. این موضوع هم انتخاب بهترین مدل کولر را سخت‌تر کند. برای داشتن انتخاب بهتر می‌توانید کارایی، میزان رضایت، کشور سازنده و ویژگی‌های بهترین برندها فاکتور مهمی هستند که در ادامه آنها را بررسی کرده‌ایم:

۱- کولرهای گازی برند بوش

اولین برندی که معرفی می‌کنیم، بوش است. بوش یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین برندها در زمینه تولید لوازم خانگی و برقی است. کارخانه تولید لوازم برقی بوش برای اولین بار در کشور آلمان راه‌اندازی شد؛ اما با توسعه کسب‌وکار این برند، مونتاژ محصولات آن در کشورهای مختلف انجام می‌شود. کولرهای گازی این برند آلمانی بیشتر در کشورهای چین، ترکیه و اسلوونی مونتاژ می‌شوند.

کولرهای گازی بوش معمولا از نوع اینورتردار هستند و از نظر مصرف انرژی در رده +++A قرار می‌گیرند. برند بوش برای جذب طیف وسیع‌تری از مشتریان، کولرهای گازی خود را در ظرفیت‎‌های مختلفی روانه بازار کرده است. نوع مبرد به کار رفته در کولرهای گازی بوش، r410 است. از دیگر ویژگی‌های مهم کولرهای گازی بوش که باید به آن‌ها اشاره کرد، کمپرسور قوی اسکرال، قدرت پرتاب هوا در چهار جهت، قابلیت سرمایش و گرمایش، میزان صدای کم و عملکرد هوشمند است.

۲- دستگاه‌های برند ال‌جی

بعد از برند آلمانی بوش به سراغ برند کره‌ای ال‌جی می‌رویم.  ال‌جی یک نام آشنای تولید لوازم خانگی و برقی در ایران است. کمپرسورهای به کار رفته در دستگاه‌های شرکت ال‌جی از نوع کمپرسور روتاری هستند. این نوع از کمپرسورها بیشتر مناسب اقلیم‌های معتدل و مرطوب هستند.

شرکت ال‌جی از گاز مبرد R140a و R22 در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. کولرهای گازی ال‌جی، کم صدا هستند و قابلیت تمیز کنندگی خودکار و فیلترهای قابل شست‌وشو دارند. این کولرها قابلیت سرمایش و گرمایش دارند و مانند دستگاه‌های برند بوش، قابلیت پرتاب هوا به صورت چهار طرفه و با قدرت را دارند.

۳- ایران‌رادیاتور برند محبوب ایرانی

همه ما ایران‌رادیاتور را بیشتر به عنوان تولید کننده لوازم گرمایشی می‌شناسیم؛ اما در چند سال اخیر، این شرکت اقدام به تولید اسپلیت و سیستم‌های تهویه مطبوع هم کرده است. کمپرسورهای به کاربرده شده در اسپلیت‌های ایران رادیاتور، ساخت شرکت توشیبا هستند. کمپرسورهای GMCC شرکت توشیبا از نوع روتاری و قدرتمند هستند. از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه‌ها باید به مواردی چون قدرت خنک‌کنندگی بالا، طراحی زیبای یونیت داخلی، قیمت مناسب به همراه کیفیت بالا و گرانتی پنج ساله ایران رادیاتور اشاره کرد.

۴- کولرهای گازی دایکین

دایکین اولین برند معتبر ژاپنی لیست ماست. تنوع اسپلیت‌های تولیدی توسط شرکت دایکین بسیار زیاد است. محصولات این شرکت در ظرفیت‌های مختلف و رده‌های مصرف انرژی مختلفی روانه بازار می‌شوند. کاربران اسپلیت‌های دایکین از عملکرد این دستگاه‌ها (سرمایش و گرمایش) بسیار راضی هستند و عملکرد دستگاه را در مقابل قیمت آن به‌صرفه می‌دانند.

فیلترهای تصفیه‌کننده هوا، پنل داخلی با صدای کم، حالت صرفه‌جوی در مصرف انرژی و دوام بسیار زیاد از ویژگی‌های مهم اسپلیت‌های دایکین است.

بهترین برندهای کولر گازی و آبی

۵- هایسنس، اقتصادی با ارزش

کولرهای گازی هایسنس، ساخت کشور چین هستند. این دستگاه‌ها  در دو مدل معمولی و اینورتر در بازار ایران وجود دارند. کمپرسور کولرهای گازی هایسنس از نوع روتاری است که تا ۴۰ درصد مصرف انرژی کم‌تری دارد. این برند، کولرهای گازی خود را در ظرفیت‌های مختلفی روانه بازار کرده است و شما می‌توانید با توجه به متراژ خانه، مدل مناسب را انتخاب کنید.

۶- کولر گازی پاناسونیک

این سری از کولرهای گازی، ساخت یک شرکت چند ملیتی است که در دفتر مرکزی آن در کشور ژاپن قرار دارد. در واقع پاناسونیک دومین کولر گازی ژاپنی لیست ماست. این برند را می‌توان رقیب قدرتمند ال‌جی دانست. مصرف انرژی کولرهای گازی پاناسونیک در رده‌های A و B قرار دارد. گاز مبرد به کار رفته در این کولرهای گازی از نوع R22 و R410 است. برند پاناسونیک مانند هایسنس محصولات متنوعی دارد که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از بین آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

۷- کولر گازی گری

برند گری، یکی از تولیدکنندگان شناخته شده کولر گازی در ایران است. کشور تولیدکننده این محصولات چین است و شرکت مادر آن، بر تولید دستگاه‌های تهویه مطبوع تمرکز دارد. کولرهای گازی گری برای استفاده در مناطق گرمسیری، معتدل و مرطوب مناسب است؛ چون در آن از کمپرسورهای مختلفی استفاده می‌شود. کولرهایی که کمپرسور پیستونی دارند، مناسب استفاده در مناطق گرمسیری و کمپرسورهای روتاری و اسکرال مناسب برای مناطق معتدل و مرطوب هستند.

۸- کولر گازی خوشنام اجنرال

کولرهای گازی اجنرال، محصول کشور ژاپن هستند و نباید آن‌ها را با کولرهای گازی جنرال ساخت چین اشتباه گرفت. این کولرهای گازی جزء بهترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند. کولرهای گازی اجنرال براساس استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند و مدل‌های مختلفی دارند که برای استفاده در انواع شرایط آب‌وهوایی مناسب هستند. گرید مصرف انرژی اسپلیت‌های کولر گازی اجنرال، A است و عملکرد سرمایش و گرمایش دارند.

۹- کولرهای گازی میتسوبیشی

هلدینگ میتسوبیشی نیز یکی از تولیدکنندگان خوب کولرهای گازی است. در کولرهای گازی تولیدی این شرکت از تکنولوژی‌های روز دنیا و تجهیزات با بازدهی زیاد استفاده شده است. استفاده از فیلترهای گیاهی در کولرهای گازی میتسوبیشی باعث شده تا دستگاه‌های آن نسبت به سایر رقبا متمایز باشند. در ساخت محصولات میتسوبیشی از کمپرسورهای روتاری استفاده شده است.

۱۰- کولر گازی گرین

سازنده کولرهای گازی گرین کشور چین است. کیفیت ساخت و راندمان کولرهای گرین بالاست؛ به همین دلیل به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های بازار ایران تبدیل شده است. تنوع کولرهای گازی گرین بسیار زیاد است و با استفاده از کمپرسورهای مختلف در آن‌ها، تقریبا برای هر نوع آب‌وهوایی می‌توان یک مدل کولر گازی گرین پیدا کرد.  (کمپرسورهای چون تروپیکال، اسکرال، پیستونی و روتاری)

انواع برندهای کولر گازی و آبی

در این مطلب شما را با ۱۰ برند برتر کولر گازی در بازار ایران آشنا کردیم. باید دقت کنید که در هنگام خرید علاوه بر قیمت به امکاناتی مثل نوع کمپرسور (تناسب نوع کمپرسور با شرایط آب و هوایی)، دوکاره بودن، هوشمندی، گارانتی و خدمات پس از فروش دقت کنید.

منبع: https://www.plaza.ir/140101/412713/best-brand-of-air-conditioner/